Hej! som rubiken lyder, har någon erfarenhet av att limma utomhusklinker 60 x 60 , 20 mm tjocklek på ett regelverk till ett altanbygge utomhus ? såg på instagram att en firma gjort det.


Mvh
 
  • Person limmar en utomhusklinkerplatta på ett altanregelverk, synlig via Instagram på en datorskärm.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Min erfarenhet av det hade ju enkelt varit att jag gått rakt igenom plattan om den låg så och jag inte hade turen att sätta foten på regeln :)
 
J Jensa86 skrev:
Min erfarenhet av det hade ju enkelt varit att jag gått rakt igenom plattan om den låg så och jag inte hade turen att sätta foten på regeln :)
Hej! som jag förstått det ska en platta på 2 cm i tjocklek i granitkeramik klara stora vikter även när den ligger med cc 60 reglar i mellan har jag fått fel info här ? mvh
 
Hej, inga problem om du lägger 2 cm granitkeramik, de håller
 
Har själv rivit upp 80 kvm klinker och ska lägga 90x60 granitkeramik på pavepad system. Kanske något för dig ?
 
  • Gilla
elektrikern90
  • Laddar…
R Roger i Halmstad skrev:
Hej, inga problem om du lägger 2 cm granitkeramik, de håller
Hej roger, härligt hur tror du det blir o limma det på reglar 60 cc 60 x 60 plattor tror du det kan bli bra? mvh
 
R Roger i Halmstad skrev:
Har själv rivit upp 80 kvm klinker och ska lägga 90x60 granitkeramik på pavepad system. Kanske något för dig ?
intressant vad innebär pavepad system ? mvh
 
R Roger i Halmstad skrev:
googla
gjorde det precis, tyvärr blir det inte en bra lösning då mitt regelverk kommer gå 1,3 meter upp i luften på vissa ställen, men vad tror du om att limma på regelverk ? mvh
 
R Roger i Halmstad skrev:
[länk]
ahaaa man kan lägga dom uppe på reglarna
 
Om du vill limma kan jag garantera att limmet inte håller, jag har provat allt, lim, fix, fog mm,mm och allt löser upp sig,,alltid blött av väder och vind och vatten och klor från poolen.
 
Om du nu ska göra detta föreslår jag att du hittar reglar av ngt oorganiskt material. Plastkomposit kanske? Snåla inte med reglarna, trampar någon igenom kommer det på dig.

Lägg ut en betongplatta eller annat på ett trädäck i något halvår och flytta den sedan..... Ja det har börjat ruttna under, gråsuggefest;) Kolla vad som händer under en lerkruka som stått på samma ställe på altanen, helt svart.
 
Lite inspiration inför ditt pool bygge
Personer som badar och spelar vattenpolo i en utomhuspool med vita väggar och kvällsbelysning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
I InsidersUnited skrev:
Om du nu ska göra detta föreslår jag att du hittar reglar av ngt oorganiskt material. Plastkomposit kanske? Snåla inte med reglarna, trampar någon igenom kommer det på dig.

Lägg ut en betongplatta eller annat på ett trädäck i något halvår och flytta den sedan..... Ja det har börjat ruttna under, gråsuggefest;) Kolla vad som händer under en lerkruka som stått på samma ställe på altanen, helt svart.
vad är skillnaden med att lägga trall på altan reglar eller klinkerplattor? blir ju inte tätt i fogarna så stänger ju inte in materialet
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.