Hej tänkte gipsa taket.. där sitter panel nu i taket o tänkte gipsa det.. vinden är oisolerad både vid tak o golv allså taket från bostaden.. där e bara ett tomt luftrum.. tänkte senare vid takbyte även isolera vinden men tänkte jag lägger isloeringen på golvet då jag ej har behov av vinden eller tänker bygga om den.. men min fråga är var ska jag sätta plastfolie i detta läget? Lägga det på golvet sen isolering på uppe på vinden? Eller kan jag sätta plastfolie redan under gipset eller vilket e bäst? Hoppas på snabba svar då jag ska handla lite byggvaror snart
 
Närmast under gipsen är bättre. Eftersom det redan sitter panel är det enkelt att häfta upp den mot panelen innan du sätter gips. Häfta upp plasten och tejpa alla skarvar och klammer så blir det tätt och bra.
 
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Närmast under gipsen är bättre. Eftersom det redan sitter panel är det enkelt att häfta upp den mot panelen innan du sätter gips. Häfta upp plasten och tejpa alla skarvar och klammer så blir det tätt och bra.
Tack för svaret, uppskattas..
Men sen till nästa fråga.. jag ska ej sätta gips i alla rum utan enbart måla panelen i andra rum. Så hamnar i en annan sitvation i dom andra rummen då det blir svårt sätta folie på panel som ej ska täckas. Det är ett gammalt hus så e lika med noll isolering i detta hus..
 
Det viktigaste är att plasten är på insidan av isoleringen, men har du ingen isolering alls kan du nog lägga 30cm cellulosa utan problem och skippa plast
 
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Det viktigaste är att plasten är på insidan av isoleringen, men har du ingen isolering alls kan du nog lägga 30cm cellulosa utan problem och skippa plast
Okej super tack för svaret
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.