Det skall jag hälsa henne. De hade nu fått ett absolut sista datum för inflyttning 28/10 så det är lite framflyttat från när vi var i tankarna.

Vi själva har skirvit på för ett hus i Lindome, det är byggt 2003 ( flyttade in i oktober ) så det känns väldigt nybyggt ändå. Jätte fint och ganska stort 175 + 40 kvm. Så vi blir ju inte grannar men ändå ganska nära ;)

Vilken typ av hus är det ni bygger, har för mig att det var Kullavik där , eller minns jag fel ? När bestämmde ni er, för jag har för mig den tomten var såld redan i februari då vi bestämde oss för att hoppa av.

 
Hej!

Flyttade ni in i huset i oktober förra året eller ska ni flytta i år? Det verkar ju vara ett väldigt rymligt hus  och Lindome är  fint - vi kollade själva efter hus där innan vi hittade Sandåsen. Vårat hus är en enplansvilla på 138kvm men det känns helt ok -nu har vi en lägenhet på 87 så vi kommer få det mycket större. Vi ska bygga ett Lindingö 2. Igår skrev vi på avropet så nu är allt bestämt och klart, det var väldigt svårt att
" designa" en hel villa men samtigt jättekul :).

Vi reserverade tomten den 27 mars och två veckor framåt - vi hade lite svårt att bestämma oss för lindingö eller tomt 49 med allegro huset. Vi är själva förvånade över att tomt 34 fanns kvar för den har ett underbart läge i området. Vi ska flytta in senast 1 december.

Ha det så bra!
Hälningar Therese & Ola
 
Nej, alltså vi kommer att flytta in i Augusti i Lindome, men de som byggde huset flyttade in i Oktober 2003, så det är ju knappt tre år gammalt, känns väldigt nybyggt, som om ingen bott i det. Frun till han som byggt det ( är snickare ) har blivit sjuk så de måste flytta, är ju tråkigt för dem men bra för oss.

Jag tror tomt 34 var "såld" tidigare , men de hoppade nog av, för tomten var upptagen när vi var intresserade. Vi låg och höll på 26 i säkert en och en halv månad innan vi betämde oss.

Vad kul och spännade, grattis till huset. Vi kommer säkert att ses där någon gång , då ju syrran bor så nära :D
 
Hej!

Grattis till er också - härligt att få flytta in i ett så nytt hus! :)

Vi ses!

Therese & Ola
 
Hej igen Mammami!

Så det blev en villa i Lindome, grattis!
Tillslut har farsan kommit till skott och skall sälja resterande tomter, det blev
att han säljer dem utan bindning till någon husleverantör.

Vi har precis skrivit kontrakt med Onsalavillan och hoppas på ett färdigt bygglov i slutet av Augusti, så inflyttning för oss blir mars/april 2007 som det ser ut i dagsläget.
 
fredr28 skrev:
Vi har precis skrivit kontrakt med Onsalavillan och hoppas på ett färdigt bygglov i slutet av Augusti, så inflyttning för oss blir mars/april 2007 som det ser ut i dagsläget.
Fick bygglovet idag, tog ju bara 4månader  :surprised: att få igenom ett bygglov som följde byggbestämelserna och detaljplan, heja Mölndals kommun.

Problemet var en stödmur på 40cm snitt höjd som låg för nära tomtgräns.
"Effektiv" tid tog det väl totalt 8timmar att reda ut detta men +2,5 månader i praktiken...

Nåväl, äntligen skall det börja hända saker.

Edit:
Skall väl tillägga att det numera är inflyttning mitten av oktober 2007 som gäller.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.