helt ok, men putsa glasen nån gång då och då...... det glädjer nog frugan...... viktigt med balans
i putsandet. Tyvärr är det så att skönhetsfläckar accepteras ofta av vissa (kön) men inte av andra...... det finns väl fyra olika nu förtiden.... vanliga osså såna som är med i schlagerfestivalen, om man ska tro Bert K!!!!!!

Silverté mmmmm den vara mumsig, skaffa blästrade /färgade glas vetja... inge kul eré du skulle se min bil, nytvättad o självtorkad fy för faxxx....
 
Jag har bott i Uppsala några år och visst är det mycket kalk i vattnet, men annars är det inget fel på uppsalavattnet. Det är riktigt gott och tas ur djupborrade brunnar. Det vattnet har under ett och ett halvt år passerat genom en sandås. Mycket bättre än det sönderklorade ytvattnet som man får i vissa fjällbyar.

Att bli av med kalk på speglar, diskbänkar, kaffebryggare osv kan göras på kemisk väg. När jag bodde i Uppsala såldes ett rengöringsmedel mot kalk som hette Citek som var mycket effektivt. Vanlig citronsyra fungerar utmärkt. Vinäger och ättika funkar också, men luktar inget vidare. Skruva loss duschmunstycket och släpp ner i en kastrull med citronsyra löst i vatten. Att hålla på och gnussa med svinto och de grövre stålkuddarna är ofta onödigt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.