T Tohan skrev:
De jag menade att avgiften var dyrt
Du får vara lite tydligare i dina kommentarer eller starta en egen tråd.

Tråden gällde vad det kostar att bygga ett garage. Inte "vad kostar bygglovet för att bygga ett garage".

Att det är dyrt med bygglov kan du inte göra så mycket åt, annat än flytta till en kommun som har lägre taxor för bygglov.
 
Har nu fått offert för 25 kvm garage samt 25 kvm carport som ska stå brevid (använder attefalls regler för garaget samt mina sista 25 kvm byggrätt för carport)

Landade totalt på 370 tkr, då är garaget isolerat o vindpapp o luftspalt med platta på mark o automatiskt port, carporten är utan förråd.

Bad om en till offert från en kille, landade på 500 tkr..

Kollat runt lite, 9000-10.000 kr kvadratmeter är vanligt för isolerat garage nyckelfärdigt
 
R Robert-san01 skrev:
Du får vara lite tydligare i dina kommentarer eller starta en egen tråd.

Tråden gällde vad det kostar att bygga ett garage. Inte "vad kostar bygglovet för att bygga ett garage".

Att det är dyrt med bygglov kan du inte göra så mycket åt, annat än flytta till en kommun som har lägre taxor för bygglov.
Nu har jag fått offert garage enkel med gjuta plattan 6x3.. Bara plattan kostar 5000kr per kvm garaget utan isolering kommer hamna ca.. 150 till 160tusen...
 
M Ellboj skrev:
Har nån byggt ett garage nyligen? Va betalde ni per kvm?
Bygger ett nu, det kostar 8000 kr/kvm. Det är totalentreprenad inkl allt..... nästan..... vi skall måla men färgen ingår ;)
 
SlamFreddan SlamFreddan skrev:
Bygger ett nu, det kostar 8000 kr/kvm. Det är totalentreprenad inkl allt..... nästan..... vi skall måla men färgen ingår ;)
Vad heter företaget?? Låter bra pris
 
T Tohan skrev:
Vad heter företaget?? Låter bra pris
Eksjöhus, köpte byggsats och totalentreprenad 50m2 dubbelport. 400 000 :- ink moms.

Vi tyckte de lät SVINDYRT när vi beställde men ville ha en total lösning och tänkte att de får väll kosta lite extra men slippa krångel. När jag läser svaren här verkar de inte vara så farligt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.