Finns det något förstag som har samma besiktningar som Densia? Blir väldigt dyrt med resersättningen där om dom åker ner till Skåne.
 
Hej, kan du ge förslag på firma eller person för besiktning i Jämtland?
Det har gjorts en besiktning av Anticimex o en radon men jag vill göra egen besiktning av dessa innan jag köper:
Fukt krypgrund och tilläggsisolerad vind (plåttak)
VA, egen brunn, egen trekammarbrunn
EL, ny och gammal blandad
 
De där sakerna är ju inte del av en normal besiktning. Vad är målet med att undersöka de sakerna? Jag menar... det är inte särskilt dyrt att byta t.ex. elen, och något du nog ska ha med i beräkningen. Samma gäller ju VA om det nått en viss ålder. Fukt kan i regel en vanlig besiktningsman, eller en byggare med fuktmätare, mäta.

Jag skulle nog helt enkelt ta dit någon som kan sakerna och be dem titta på det och anteckna vad de säger.
 
Fördelen med att göra en överlåtelsebesiktning först, och följa upp med installationer eventuell fuktmätning etc som uppföljning/ Fortsatt teknisk utredning är att då har du som köparen ett bättre underlag vad du önskar undersöka vidare.
Det finns en poäng att inte ha med allt i en överlåtelsebesiktning då det medför högre kostnad. Och ska den ske ordentligt tar betydligt längre tid.
En ordentlig överlåtelsebesiktning tar ändå ca 3 timmar.
Bäst valuta för pengarna får den köpare som är med på plats. Och en förståelse för byggnaden och dess byggteknik, vad man behöver ha koll på läget. Vad som är känslig konstruktion/ utförande för just specifikt objekt.
 
Nanny Fine
Väcker du en 9 år gammal tråd?
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.