Avslutad: Vinn en praktisk sopmaskin
Ryobi R18SW3-0 batteridriven sopmaskin i användning, närbild och upphängd på vägg.

Den här veckan står det en praktisk sopmaskin på spel i tävlingen.

Ryobi R18SW3-0
är batteridriven och ingår i deras ONE+ serie, både batteri och laddare ingår i vinsten. Du använder den för uppstädning både inomhus i verkstad eller garage, samt utomhus på uppfart eller andra stenlagda ytor. Maskinen är justerbar i höjd för anpassning till olika arbetsytor. Arbetsbredden är hela 53 cm, den har två sidoborstar och en behållare som är transparent, vilket gör det enkelt att se när den behöver tömmas. När den inte används kan handtaget fällas ihop och den går att hänga upp på väggen.

Här kan du sopmaskinen i arbete:

Totalt värde: 3 500 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur mycket väger sopmaskinen när batteriet sitter i?
Svaret hittar du här: https://se.ryobitools.eu/elverktyg/flaktar,-blasare-dammsugare/#!/1/

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 14 februari.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas till vinnaren direkt från Ryobi. Vi tackar Ryobi för att de sponsrar den här tävlingen.
 
Redigerat:
  • Gilla
Bassesali och 2 till
  • Laddar…
Svar 8.7 Kg.
För jag är dödligt trött på grannens alla barr som ramlar ner på min infart......
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Svar 8,7 kg.

Så att jag äntligen kunde få något av barnen att sopa mina 50 m plattsatt gång.
 
Svar : 8.7 kg

Motivering. Min rygg gav vika av alla tunga gjutjärnsradiatorer som röris. Numera har jag ett lättare yrke men de dubbla diskbråcken gör sig fortfarande påminda. Jag har faktiskt sneglat på en sån här modell men inte riktigt vågat. Det kan bero på min skepsis mot nya saker som inte är väl beprövade. Jag har förvisso en lövblås men man får fortfarande göra en hel del för hand. Om jag vinner denna så lovar jag komma åter med en återkoppling.
 
Svar 8.7kg
Hade varit bra inför vårt husbygge. Hålla rent o snyggt under bygget.
 
Svaret är 8,7 kg

Efter att ha brutit av alldeles för många piassava-skaft behöver jag nu en mer hållbar lösning till min (relativt) stora parkeringsplats. Med denna sopmaskin kan jag säkerställa god halkbekämpning på vintern och inte riskera att det som ”kommer fram i tö” inte blir omhändertaget – nu kommer jag istället att längta till vårstädningen!
 
Stefan N Stefan N skrev:
Svar 8.7 Kg.
För jag är dödligt trött på grannens alla barr som ramlar ner på min infart......
Svar: 8.7 kilo väger maskinen.

Jag tycker att @Stefan N ska vinna, jag har nämligen en tall som sprider massor av barr på min gräsmatta, så jag känner verkligen lidandet. Jag samlar upp 3 sopsäckar barr om året ...
 
  • Gilla
Pernilla C
  • Laddar…
TheKangas
Svar: 8.7kg

Med denna maskin blir min Ryobi One+ samling komplett! Med renoveringsobjekt och småbarn blir det just nu förbannat mycket dammsugande för att hålla det krypvänligt!
 
8,7kg

vilken grej! Ser ut som någonting alla skulle behöva! Så mycket skräp som samlas i trädgården/garage. Jag springer hela sommaren och flyttar på ”böset” för det är för omständigt att samla upp det! Detta verkar ju vara grejen att ha!
 
Fadai
Vikten, 8,7kg. Skulle älska att slippa sopa garaget m borste.
 
Svar: 8.7kg

Efter ett ingrepp utan framgång att bli biologisk förälder skulle chansen att bli förälder åt denna förgylla tillvaron (y)
 
Svar: 8,7kg

Skulle vara guld värt när man har en in/nedfart på över 100m2 som lutar emot en brunn som leder in i huset, för mycket grus i brunnen gör att det blir översvämning och rinner in i källaren istället och med denna kan jag sopa rent varje vecka.
 
8,7 kilo. Så att jag äntligen måste städa upp garaget.
 
C
8,7 kg
Behöver inte sopa vår 80kvm stora parkering och gångar från grus och eklöv med piassavakvast längre :)
 
8,7 kg.
Har den mest osköta tomten på min gata. Hade varit kul att inte ha den fulaste tomten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.