Hustillverkarna kommer bara i en enda lång lista och om man tex vill se vilka som bygger prefab efter egen ritning så måste man själv gå in på varje tillverkare.

Vore fantastiskt om man kunde filtrera listan på ett antal variabler som prefab/lösvirke, egen ritning, del-/totalentreprenad osv.
 
Jag håller med! Det är en djungel. Vi gjorde så att vi valde ut 5 stycken och sen tittade vi upp deras ekonomi, vad de hade för hus på hemsidan och ringde säljaren. De flesta har bra information på hemsidan. Men det tar tid! Vi ska gå på bomässan i Nyköping i mars för då kan man träffa många hustillverkare direkt och få en del svar. En del hustillverkare har en lista som man kan jämföra mot andra hustillverkare för att se vad som skiljer dem åt.
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Testa gärna vår hustillverkarjämförelse [länk]
Jag har tittat där men alla hustillverkare verkar inte vara uppdaterade?
 
L Lillan1986 skrev:
Jag har tittat där men alla hustillverkare verkar inte vara uppdaterade?
Uppdaterade på vilket sätt?
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Uppdaterade på vilket sätt?
Läser man på olika hustillverkares hemsidor om vad som ingår som standard så står det inte samma där ‍
 
Kan du nämna något exempel? Vi håller just nu på och uppdaterar tjänsten Jämför hustillverkare tillsammans med hustillverkarna och vill att all data ska vara så korrekt som möjligt.
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Kan du nämna något exempel? Vi håller just nu på och uppdaterar tjänsten Jämför hustillverkare tillsammans med hustillverkarna och vill att all data ska vara så korrekt som möjligt.
Passar då på att upprepa mitt ursprungliga (och obesvarade) förslag, nämligen att utöka antalet variabler man man filtrera på. Dessa tror jag många skulle uppskatta;

  • Prefab
  • Lösvirke
  • Egen ritning
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.