Å andra sidan om nämnden släpper saker för lång så är det snart villor och kanske höghus som ska diskuteras. Troligen i efterhand och det skapar jobb om något. Detta är trots allt bara ett kort besök så är det kontrollerat.
 
Hemmakatten
L lingonsoppa skrev:
För det första så har jag accepterat att flytta den så behåll dina onödiga kommentarer för dig själv. För det andra så har jag förmodligen betalat mer skatt än hela ditt släktträd tillsammans så håll en god ton istället
Mitt svar var till GoForIts inlägg ovanför mitt.

Vad gäller inbetald skatt, så har vi en demokrati och ett samhällssystem som är lika för alla. Det var en bra bit över 100 år sedan sådant hade betydelse. Det var en mycket tråkig kommentar att försöka rida på att man har en hög inkomst.
 
  • Gilla
Okarlsson
  • Laddar…
Hemmakatten Hemmakatten skrev:
Mitt svar var till GoForIts inlägg ovanför mitt.

Vad gäller inbetald skatt, så har vi en demokrati och ett samhällssystem som är lika för alla. Det var en bra bit över 100 år sedan sådant hade betydelse. Det var en mycket tråkig kommentar att försöka rida på att man har en hög inkomst.
Då får du nog läsa ditt inlägg igen då du tydligt skriver att trådskaparen skapar skattebelastning hos OSS skattebetalare.
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Hemmakatten
Mitt svar var ett något ironiskt svar till GoForIt där han menade att byggkontoret slösade samhällsresurser på en småsak som lekstugors placering (vilket jag iofs kan hålla med om). Mitt svar ville visa på att man kan se frågan från olika synvinklar, att det kan vara både byggkontor och invånare som fördyrar.

Eventuella ytterligare kommentarer från dig, lingonsoppa, får tas via PM, det hör inte hemma i tråden.
 
Hemmakatten Hemmakatten skrev:
Mitt svar var ett något ironiskt svar till GoForIt där han menade att byggkontoret slösade samhällsresurser på en småsak som lekstugors placering (vilket jag iofs kan hålla med om). Mitt svar ville visa på att man kan se frågan från olika synvinklar, att det kan vara både byggkontor och invånare som fördyrar.

Eventuella ytterligare kommentarer från dig, lingonsoppa, får tas via PM, det hör inte hemma i tråden.
Ironsikt eller inte, vilket dessutom inte var tydligt, var ett påhopp mot mig i en tråd som jag skapat. Att sen försöka få tyst på mig för att du är moderator i ett demokratiskt land som du skriver är ironi på högsta nivå.

Jag är klar.
 
Å andra sidan inte så klädsamt att, genom uppenbara överdrifter, skryta om hur mkt skatt man betalar...
 
  • Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
L lingonsoppa skrev:
Ironsikt eller inte, vilket dessutom inte var tydligt, var ett påhopp mot mig i en tråd som jag skapat. Att sen försöka få tyst på mig för att du är moderator i ett demokratiskt land som du skriver är ironi på högsta nivå.

Jag är klar.
Nu är detta ett forum och inte en demokratiskt land... Men grattis till din enorma inkomst. Lägg lite av pengarna på att flytta huset (y)
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Jag skulle svarat kommunen just att det är en lekstuga (kanske även ange ståhöjd i den om jag trodde att det gynnade mig) och sen frågat kommunen om de fortfarande hade åsikter.

Som redan skrivits i tråden är lekstugor ofta bortdefinierade från vad som betraktas som byggnader, så förstår kommunen att det rör sig om en sådan släpper de kanske ärendet.

Det är inte givet att det är en vinnande väg, men det är bättre odds den vägen än att ställa lekstugan på hjul eller liknande lösningar.
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Jag skulle svarat kommunen just att det är en lekstuga (kanske även ange ståhöjd i den om jag trodde att det gynnade mig) och sen frågat kommunen om de fortfarande hade åsikter.

Som redan skrivits i tråden är lekstugor ofta bortdefinierade från vad som betraktas som byggnader, så förstår kommunen att det rör sig om en sådan släpper de kanske ärendet.

Det är inte givet att det är en vinnande väg, men det är bättre odds den vägen än att ställa lekstugan på hjul eller liknande lösningar.
Testade dessvärre det, vilket de var OK med, men sen kom de på att lagen ändrats och nu spelar höjden ingen roll längre... Så jag får flytta på den helt enkelt
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Surt. Då tror jag att du gjort vad du kunnat. Om något står på hjul eller teoretiskt sett är flyttbart hjälper tyvärr inte. Om du fysiskt flyttar lekstugan var tredje månad eller så klarar du dig nog, men det är avsikten snarare än formen som gäller, så hjul på stugan spelar ingen roll.
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Surt. Då tror jag att du gjort vad du kunnat. Om något står på hjul eller teoretiskt sett är flyttbart hjälper tyvärr inte. Om du fysiskt flyttar lekstugan var tredje månad eller så klarar du dig nog, men det är avsikten snarare än formen som gäller, så hjul på stugan spelar ingen roll.
OK förstår. Uppskattar svaret.
Mvh
 
Låter som räls på tomten skulle behövas...
 
Hmm. Om lekstugan har hjul kan ju ungen/arna flytta den bäst de vill. Sätt en ratt på den och kalla den för lådbil...
 
Hemmakatten Hemmakatten skrev:
Visst, men jisses vilka kostnader TS åsamkar oss skattebetalare via ökad arbetsbelastning hos byggnämnden genom att inte omedelbart och enkelt flytta lekstugan.
Det får skattebetalarna och byggnadskontoret ta som lärpeng. Då kanske de stiftar bättre lagar nästa gång. Lagar som är tänkta att hjälpa sina medborgare snarare än stjälpa. Att tjänstemän missbrukar makt beror på att lagstiftningen tillåter det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.