Har en drös 3d-printade korkar till silikon/lim-tuber/patroner, som faktiskt fungerar och förhindrar att innehållet torkar direkt! Detta då den tätar helt tack vare en o-ring som ligger i spåret i korken. Räddar den en tub så är den värd pengarna.

Perfekt för alla hemmafixare som blir lika irriterade som jag på att silikontuberna hinner torka ihop innan man är klar med innehållet! Printad i en härligt jobbig grön färg som gör att man kanske inte tappar bort dem lika lätt.

4st för 100kr, o-ring och frakt ingår i priset. Kan annars hämtas i Skellefteå. Skriv gärna ett PM om intresse finns :)
 
  • Grön 3D-printad kork med o-ring, placerad på tub för att förhindra uttorkning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Grön 3D-printad kork med o-ring för att försegla silikon- och limtuber mot uttorkning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
Peter787 och 8 till
  • Laddar…
Det går även så klart bra att köpa både färre eller fler än 4st. 25kr/st helt enkelt!
 
TeroM TeroM skrev:
Och hur står dessa sig mot Essves korkar som man kan köpa för knappa 20:- för ett 5-pack?

[länk]
Jag vet faktiskt inte alls, då jag varken har sett att dom existerar, eller testat dom :) Men det beror väl lite på, om dom förlitar sig på att den ska täta i gängen bara, eller om dom har en o-ring eller liknande som tätning...

Om det bara är i gängen så tror jag att dom kanske inte är en total succé, då jag har testat skruva på en oanvänd pip på en öppnad patron, den torkade ihop ganska fort.
 
Jag brukar (eller rättare brukade) lägga ett dubbelt lager gladpack först, och sedan skruva på en vanlig pip,
som man får gratis i stormarknaderna.
 
Fick inte redigera mitt inlägg längre så måste tyvärr bumpa: Sänker priset till 20kr/st inkl o-ring!
 
K KristofferL skrev:
Fick inte redigera mitt inlägg längre så måste tyvärr bumpa: Sänker priset till 20kr/st inkl o-ring!
Har du printat dom själv?
 
NyaTorpane NyaTorpane skrev:
Har du printat dom själv?
Jepp, det har jag.
 
K KristofferL skrev:
Jepp, det har jag.
Då kan jag köpa fem stycken!
 
  • Gilla
KristofferL
  • Laddar…
NyaTorpane NyaTorpane skrev:
Då kan jag köpa fem stycken!
Det är du väldigt välkommen att göra! Jag skickar ett PM :)
 
Hej, jag vill köpa 5 skyddskorkar till silikon - limtuber
eftersom jag håller på med arbete i vår dusch.

Ha det bra
Stig Wallin
Ljunglidsvägen 11
448 31 Floda
 
  • Gilla
Bananskalare
  • Laddar…
Eftersom du har skrivit samma inlägg i två trådar så kommer du att få 10 korkar.
 
  • Haha
  • Gilla
hakan_975 och 1 till
  • Laddar…
Hej Stig! Jag skickar ett PM till dig :) Hittar dock inget annat inlägg än detta?
 
Hej Kristoffer, jag är nybliven medlem och jag vill köpa 5 st. skyddskorkar till silikon - limtuber
Skickas till
Stig Wallin
Ljunglidsvägen 11
448 31 Floda
Betalning via faktura? eller överföring av belopp till ditt bankkonto? eller ?
Ha det bra
Stig Wallin
0709-620217
 
15 korkar...
 
  • Gilla
yens
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.