Köpte nyligen en Bosch torktumlare serie 6 med självrengörande kondensor.

Någon som vet hur kondensatvattnet skall tömmas när man kopplat om för avledning, i mitt fall till golvbrunnen? Jag har knappt sett att det kommer ut något vatten från slangen och det fylls även på i den tömningsbara behållaren. (Jag har tagit bort den lilla svarta gummitätningen undertill, samt filtret)
 
Hej har samma maskin som du och samma problem med så men för mej tömmer den när tanken är full .
 
Kanske skiljer från maskin till maskin men jag är iallafall van med att om man kopplar om för avlopp så fylls inte den tömningsbara behållaren på alls ? Så nåt kanske är felkopplat.........
 
Jaa nåt är nog fel så för hade en cylinda innan jag bytta men den tömde som den skulle o tanken var tom så
 
den använder väl tanken med vatten för att göra rent kondensfiltret så det är väl anledningen till att vattnet hamnar i den och den i sin tur töms ut med jämna mellarnum eller?
 
I ikeo skrev:
den använder väl tanken med vatten för att göra rent kondensfiltret så det är väl anledningen till att vattnet hamnar i den och den i sin tur töms ut med jämna mellarnum eller?
Ja, om jag har förstått det rätt ska kondensorn rengöras med hjälp av det vattnet. Så möjligt att den tömmer ut vattnet först när tanken blir ”överfull”
 
  • Gilla
Qlimax85
  • Laddar…
Ställde frågan till Bosch’s support. Fick följande till svar:

E-postmeddelande från Bosch support med instruktioner för att ansluta slang till avlopp för kondensorspolning.
 
  • Gilla
Menton och 1 till
  • Laddar…
H hc_ skrev:
Ställde frågan till Bosch’s support. Fick följande till svar:

[bild]

Jag har ingen fel larm men min behållare är full snart men när ser jag att det kommer vatten från min rör till avloppet . Jag har ställt röret i en hink för att se att det kommer vatten från röret ..
 
A
M Menton skrev:
Jag har ingen fel larm men min behållare är full snart men när ser jag att det kommer vatten från min rör till avloppet . Jag har ställt röret i en hink för att se att det kommer vatten från röret ..
Ja!
 
  • Haha
Dilato
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
Ja!
?
 
A
M Menton skrev:
?
Eller hur?
 
electroluxaren skrev:
Eller hur?
Vadå eller hur?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.