Vad finns det för olika stödmursblock som bara behöver lavas? Vad kostar dessa? Vi behöver klara en dryg meter!
 
Vi har byggt med Keystone. Lite dyrare än tidigare nämnda men bra snygga och väldigt stabil. Högsta delen på vår mur är 1,70 ca ovan mark.

// Lina
 
www.flisbyab.se är rätta länken till Flisby. :)

Mycket bra hemsida med massor av murar och priser!

Vi har byggt med megastone (jättetung) och st eriks diamond. Lägg massor med tid på att få första varvet i våg så är det enkelt sedan (tänk på att ojämnheter syns mer ju högre muren är).

Tack vare att vår megastone-mur är svängd kunde vi mura högre än rekommenderad maxhöjd, sa säljaren på svenska stengruppen iaf... Vi hoppas att han har rätt. ;) ::)
 
Kolla Byggmax de ha St.Eriks stenar i olika former och färger och är klart billigast
 
Carla skrev:
Kolla Byggmax de ha St.Eriks stenar i olika former och färger och är klart billigast
eller www.molnsatra.se, i priserna på hemsidan ingår frakt till storstockholm!
 
Hej,

Jag letar en billig leverantör till "L-Element" för att göra en stödmur i vår trädgård (jag vet att det blir fult - men det är mot baksidan, så vi kommer aldrig att se den ;) ).

Någon som har tips till vart jag hittar dessa? Har kollat på länkarna i tråden här, men hittar inga sådana.

Skall göra en mur på ca. 26*1,2 meter, och det blir en förmögenhet om det skall byggas upp med "små" sten :-/

/J
 
Gör dem själv

Billiga blir de inte om du ska köpa dem. Skulle tippa på att du får räkna med 10-1500kr löpmetern för 1.2 meters element. Du bör kunna göra dem själv för 3-400/löpmetern.

Alternativet är att sätta form och gjuta alltihopa på en gång. Går naturligtvis mycket mer formvirke men spar massor av tid
 
Mats, har du några bra länkar till beskrivning av detta? Jag är helt grön när det kommer till sådant!

/J
 
Nix

inte mer än att starka har en pdf med måtten i. Finns en länk här på forumet någonstans. Jag har skrivit en del om hur jag gjorde så prova och sök lite
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.