mattiasp mattiasp skrev:
Det brukar vara lätt att bränna fast en elektrod i arbetsstycket när man är dålig på att svetsa. Det kanske man kan utnyttja?
En svets är dyrare än en ny borrhammare ;-)

Jag tror det får bli en ny, och aldrig mera skräpmejslar i mina maskiner...
 
Y yens skrev:
Jag kollade på sprängskissen igår. Jag skruvade loss några delar och konstaterade att sannolikheten att jag ska kunna demontera den och hitta rätt är en på hundra. Ska jag dessutom få ihop den igen, så minskar chansen till en på tiotusen... :D
haha. Så farligt är det nog inte. Är ju bara som ett avancerat lego..
 
Y yens skrev:
Jag tror det får bli en ny, och aldrig mera skräpmejslar i mina maskiner...
En ny chuck är väl billigare, troligtvis har biten som är kvar deformerats/vridits med ett antal grader på som stoppar för utgång, är nog en tämligen omöjlig uppgift att få ut den
 
Y yens skrev:
En svets är dyrare än en ny borrhammare ;-)

Jag tror det får bli en ny, och aldrig mera skräpmejslar i mina maskiner...
Du har bara skaffat argument för att investera i en anständig MMA-svets ;)
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
En ny chuck är väl billigare, troligtvis har biten som är kvar deformerats/vridits med ett antal grader på som stoppar för utgång, är nog en tämligen omöjlig uppgift att få ut den
En chuck är så här billig... :( Felmeddelande från en webbutik som anger "Föremålet finns inte längre i sortimentet".
 
mattiasp mattiasp skrev:
Du har bara skaffat argument för att investera i en anständig MMA-svets ;)
Hahaha, badrumsombyggnad kräver tillräckligt med investeringar. Det blev en ny blåing, den var ju liksom tvungen att jobba redan idag...
 
Y yens skrev:
Hahaha, badrumsombyggnad kräver tillräckligt med investeringar. Det blev en ny blåing, den var ju liksom tvungen att jobba redan idag...
En svets är faktist väldigt bra vid badrumsrenovering, jag hade inte klarat mig utan vid de två senaste renoveringarna.
 
nanowire nanowire skrev:
En svets är faktist väldigt bra vid badrumsrenovering, jag hade inte klarat mig utan vid de två senaste renoveringarna.
Nu går jag ju "lite" offtopic i min egen tråd, men du får gärna utveckla vad man svetsar vid badrumsrenovering? :)
 
Helsvetsat rostfritt badrum? Helt läckagefritt och håller hundratals år!
 
T tgr_se skrev:
Helsvetsat rostfritt badrum? Helt läckagefritt och håller hundratals år!
Men inte godkänt... ;-)
 
Behöver väl inte vara ”godkänt” om det ändå håller.

Protte
 
prototypen prototypen skrev:
Behöver väl inte vara ”godkänt” om det ändå håller.

Protte
Det var väl snarare viss kritik mot bestämmelserna... ;-)
 
A
Y yens skrev:
En chuck är så här billig... :( [bild]
Men det är ingen sds Chuck det är adaptern mot vanliga borr
 
  • Gilla
yens
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
Men det är ingen sds Chuck det är adaptern mot vanliga borr
Aha, där ser du, jag är helt enkelt inte kvalificerad för att reparera den :) det får bli en dag när solen (inte) skiner...
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.