Jiji Jiji skrev:
Behöver ni alla toaletter? Ett alternativ är ju att ha bara dusch i det lilla rummet. Men då kanske det blir brist på toaletter istället.
Ja, eftersom de är på olika våningar. Om vi gör enbart dusch kommer de fem tonåringarna få dela på en toalett på deras våning.

Sen tycker jag att det är en kul utmaning att få till en bra dusch och toalett på en så liten yta :)
 
  • Gilla
En apelsin
  • Laddar…
När vi flyttade in så var vår toalett 120x180 cm som på ritningen. Ett tag stod paketet med de nya duschdörrarna framför toaletten utan problem (blåa streckade rutan) och jag skulle gissa på att paketet var 20-30 cm tjockt. Så att få in en toalett på 100 cm borde inte vara ett problem även om det säkert kommer kännas trångt. En högspolande toalett skulle kunna vara en lösning för att få lite mer plats framför toaletten om det känns för trångt med en vanlig toastol, men de verkar kosta en hel del...
Skiss av en toalettlayout med måttangivelser och en streckad ruta som symboliserar paket framför toalett.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vit högspolande toalett med mörkt säte och kromad rörstamning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Fick ni till det bra Liza?

Jag har ett badrum som är 1590x1890 så jag tycker det borde gå men ser ingen jätteenkel lösning. Slipper jag göra om alltför mycket med rör, höja golv etc är jag ju glad också.

Laddar upp några bilder strax.

Tänker vitt och brett nu:
- Kan man sätta duschutrymme där det finns element, fönster?
- Avlopp från bidé (borttagen) finns, kan det användas till golvbrunn dusch på något enkelt sätt?
- Finns en (oförklarlig) ventilation som jag inte vet var den går. Nästan mitt i huset (oinredd vind ovanför), minst 5 m från murstocken så där går den inte ut.
- Duschutrymme 100x70 är det för litet?

Villa på 115 kvm på entréplan med ett gigantiskt och i övrigt risigt badrum i källaren.
 
Bilder och ritning!
 
  • Ett badrum med grön vägg, toalett, trähylla och spegel, verktyg och toalettpapper.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Interiör av ett renoveringsprojekt med öppen dörr, flyttlådor och möbler.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Badrum med tvättställ, handdukar, en kartong på en stol och hyllor med badprodukter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett äldre badrum med grön vägg, handfat, badkar och personliga hygienprodukter på en trähylla.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inredning med ljusgröna väggar, trägarderob och uppsatta blomsterbilder på ena väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Handritad skiss av badrumsplan med måttangivelser och inritade sanitetsobjekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Golvbrunn kan vara krångligt att få till. Varför inte ett (nedfällbart) duschkar på låga ben och låta avloppet rinna ut i en liten tank med nivåvakt och en 12V länspump från Biltema? Då kan du lyfta duschvattnet upp över handfats- eller toakanten (alternativt göra ett påstick på handfatsröret) och slipper göra ingrepp i avloppsstammen.
 
  • Gilla
Hammarman
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.