Är det någon som har erfarenhet från det danska företaget ONVBOLIG? De har billiga trähus som är urläckra. Men jag tycker att det verkar för bra för att vara sant. www.onvbolig.dk
Tacksam för all hjälp om detta företag eller andra som lockar med samma typ av hus och kostnad!
Mvh P-M
 
Är dom så billiga?! Det är danska kronor som anges så ta priserna gånger 1.3 så blir kvm-priset dryga 13ksek/kvm...
Arkitekturen är dock annorlunda, det kan jag hålla med om! :-/
 
Hej,

Vi var och kollade på deras visningshus förra året. Det var på norra sjaelland. Huset var fint, men för mycket sommarstuga tyckte vi. Kändes inte riktigt som den kvalitet vi förväntat oss. Sljutdörrar som inte var täta (mellan sovrum och stuga), "skumgummi" som tätning mellan brädorna i ytterpanelen osv. Men designen var väldigt trevlig.
Som permanentbostad, nja. Men sommarstuga, absolut!

Huset vi tittade på var alltså danskt, kanske Willa Nordic har ändrat nåt sen de börjat sälja husen i Sverige? Jag vet inte ens om husen som säljs i Sverige är tillverkade på den danska fabriken, eller om Willa Nordic bygger dem i nån svensk fabrik.

Nåt som vi funderade över var om man inte ska akta sig för att köpa ett hus tillverkat i Danmark där det är så mycket dyrare att bygga hus än i Sverige. Kommer inte ihåg om det är 30 eller 50% dyrare, men nåt sånt är det. Byggbranchen funkar tydligen ännu sämre i Danmark. Så att köpa ett danskt hus borde automatiskt innebära att huset är dyrt. Dyrare än vad ett motsvarande svenskt hus. Mindre för pengarna helt enkelt. Det hade varit en annan femma om de byggt husen i Polsk husfabrik, eller i Balitkum. Då hade detta hus kannat varit riktigt billigt.

 
Tack för svaren! Vi ska kika lite mer både hos Villa Nordic och andra. Vet ni något annat hus i samma avskalade stil som samtidigt är prisvärt?
P
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.