Vi håller på att köpa hus och i samma veva sälja huset. Jag har fixat till lite småfix inför visning men nu har jag fastnat vid ett hål i väggen vid ytterdörren, där ett proppskåp satt innan. När vi bytte från proppskåp till en el-central blev det ett hål i väggen där ett av proppskåpen satt. "Jag skulle fixa det sen" och nu har tiden kommit.

Hålet är 18 cm i längd och 30 cm i bredd från el-centralen räknat. Den svarta kabeln sticker precis ut från själva hålet vilket gör det omöjligt att såga till en spånskiva i samma storlek och skruva fast på reglarna utan att det sticker ut.
Vad har ni för idéer eller förslag?
 
  • Hål i vägg där ett proppskåp varit, omgivet av kablar och gammal tapet, behöver fixas inför husvisning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hål i vägg täckt med kakel och spånskiva vid el-central, synliga kablar och avlagt proppskåp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Med risk att trampa någon på tårna nu så ser det ju ändå lite kladdigt ut runt omkring. Lös kabel till värmaren, nåt doslock, någon struktur eller skiftning i färgen.

Är det för försäljning hade jag tagit hela höjden på centralen och satt en vit plåt in till väggen. Skruvat med få skruv, vita skallar.
 
  • Gilla
Jocke Best
  • Laddar…
Hade satt ett skåp utan baksida över både hål och proppskåp (Ingen vill se proppskåpet)
Tänk grunt badrumsskåp eller överskåp till kök, sätt sen en skiva som döljer hålet med krokar med för nycklar
 
Förslaget om en plåt har ju fördelen att man då kommer åt de delvis väldigt tvära böjarna på slangar. Åtminstonde en av böjarna är så kraftig att jag tror det blir svårt att någonsin byta trådarna i den.

Sedan skadar det ju inte att dölja alltihop med ett skåp i lämpligt format. Passa på att snygga till dragningen av den lösa kabeln vi ser i överkant också.
 
  • Gilla
ViktorHg
  • Laddar…
Stort tack för era förslag! Är väl bara att hitta måttanpassad plåtbit eller skåp att täcka för.

Mvh Jack Yacoub
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.