Hejsan,
Vi planerar nybygge och funderar på Fiskarhedenvillan. Ni som har byggt med dem, är ni positiva? Vore schysst ifall ni kan komma med för- och nackdelar.
Trevlig dag.
 
Vi har byggt med dem. Men många erfarenheter är relaterade till vilken entreprenör man har. Vad är du nyfiken på?
 
Tänkte generellt. Håller de vad de lovar? Använder de bra företag? Håller de tidsschema? Alla dina svar är så klart baserade på vad ni tycker och tänker och det är det jag är ute efter. Jag vill få en känsla av hur de är som husbyggare.
 
Fiskarhedenvillan säljer bara ett dyrt plockepinn, nästan allt annat beror på entreprenören.

Standarden är hyfsat hög, men du blir rånad på många tillval.

Jag har fått uppfattningen att ritningarna inte specificerar allt. Jag bor i ett område med 33 hus från Fiskarhedenvillan och man kan se att en del saker tydligt skiljer sig mellan vilken entreprenör som byggt.

Så Fiskarhedenvillan bygger inte hus på samma sätt som andra leverantörer, utan leverar ritningar och material.
 
  • Gilla
XAgent
  • Laddar…
Ah, ok. Riktigt bra information.

Byurn Byurn skrev:
Fiskarhedenvillan säljer bara ett dyrt plockepinn, nästan allt annat beror på entreprenören.

Standarden är hyfsat hög, men du blir rånad på många tillval.

Jag har fått uppfattningen att ritningarna inte specificerar allt. Jag bor i ett område med 33 hus från Fiskarhedenvillan och man kan se att en del saker tydligt skiljer sig mellan vilken entreprenör som byggt.

Så Fiskarhedenvillan bygger inte hus på samma sätt som andra leverantörer, utan leverar ritningar och material.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.