Jag förstår inte vad de skulle ha arkitekten till. De hade ju redan ritningen klar när de gick till honom. Det blir bara fördyrande, särskilt som han kom med idén om fasaden som nog inte blev så billig
 
Ok jag har ingen koll på Sedumtak, men vattnet måste ju ta vägen någonstans, skall det rinna nerför väggarna då? Vad jag har sett med alla hus med platta tak så har de fått vattenskador med tiden, men jag är ingen byggexpert. Jag hade nog byggt ett tak med lutning från innergården.
 
  • Gilla
Immobil
  • Laddar…
Skulle vara roligt att få en uppföljning om ca.20 år för att veta hur det fungerar med deras lösningar för regnvattnet.
 
  • Gilla
Abbe W
  • Laddar…
Ganska oseriösa, det hela blev 2,5miljoner dyrare än plan. Vilken anställd som helst hade fått sparken för så kass planering.
 
  • Gilla
Abbe W
  • Laddar…
splpsnelerma???
Bjor Bjor skrev:
Skulle vara roligt att få en uppföljning om ca.20 år för att veta hur det fungerar med deras lösningar för regnvattnet.
Misstänker att det visar sig redan vid första bästa/sämsta skyfall. :rolleyes:
 
R Rolle85 skrev:
Ganska oseriösa, det hela blev 2,5miljoner dyrare än plan. Vilken anställd som helst hade fått sparken för så kass planering.
Planen kanske ändrades på vägen?
 
Bjor Bjor skrev:
Skulle vara roligt att få en uppföljning om ca.20 år för att veta hur det fungerar med deras lösningar för regnvattnet.
Kan du inte hålla koll och uppdatera tråden 2040?

=)
 
  • Gilla
  • Haha
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
J
Ett av de mer trevliga husen rent designmässigt jag sett i programmet.
Tyckte det var modernt traditionellt, om man kan säga så.
Gillar skarpt tanken med utgång till altanen från samtliga sovrum. Ger en viss frihetskänsla som få hus erbjuder.

Ställer mig dock mycket frågande till priset i relation till läget. Tyckte bilarna "swishade" förbi i närheten av huset i bra fart och överhuvudtaget var det väl inget "superhus" med extremt påkostade lösningar.
Men, det ska sägas, jag är inte beläst på området och priserna därkring.
Pengar verkade ju inte vara något problem i vart fall när budget går upp X antal miljoner, och det är ju fine. Många har gott om pengar.
Personligen hade jag bosatt mig närmre vatten och längre ifrån vältrafikerade vägar vid sådana summor, men smaken är ju som baken.
 
Redigerat:
  • Gilla
oliva
  • Laddar…
harry73
Lisbeth Frank skrev:
Jag förstår inte att ni säger att huset ligger mitt i Hjärups by! Det ligger ju vid Flackarpsvägen!
Ja det går ju inte att bo närmare Lund utan att betala skatt i Lund
 
J
R Rolle85 skrev:
Ganska oseriösa, det hela blev 2,5miljoner dyrare än plan. Vilken anställd som helst hade fått sparken för så kass planering.
Nu är det ju en viss skillnad i att hantera sina egna pengar gentemot att som anställd hantera någon annans pengar, eller planering.

Kass planering är ju svårt att säga när man inte vet hur väl de planerat sin budget och om de öht brytt sig om att fundera så mycket över det.
 
T trickydicky skrev:
Nivåskillnaden.
Var det nivåskillnader mellan nya och gamla delen?
 
Två trappsteg nämndes.
 
Immobil Immobil skrev:
Två trappsteg nämndes.
yepp, syns i programmet också.
Bygglovet borde återkallas.
 
  • Wow
Abbe W
  • Laddar…
H Hullefar skrev:
Kan du inte hålla koll och uppdatera tråden 2040?

=)
Då har de en pool inomhus istället, där de samla upp regnvattnet i.
 
T trickydicky skrev:
yepp, syns i programmet också.
Bygglovet borde återkallas.
Vi har gjort en tillbyggnad på vårt gamla hus och har en ännu större nivåskillnad. Det är svårt att undvika. Vad jag kan minnas hade vi inte problem med bygglovet pga den.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.