Hej hej,
Finns det någon/några som kan det här med att göra en tomt klart för bygge? Vad kostar det ifall man hyr in företag? Jag vet att det beror på en del saker så här kommer lite info.

Tomten är ca 1400 kvm. Väldigt platt mark. Finns ett mindre träd, kanske plommonträd. En del mindre buskage och högväxt gräs. En mindre byggnad på typ 30 kvm men detta kan jag riva själv om det sparar pengar.
 
Bronken
Vet inte om jag förstår frågan men...

Svårt att svara på. Är det hel-entreprenad så gör ju företaget vad som behövs + eventuella egna önskningar från kunden vilket de i så fall har med i offerten. Tex:
- "Väg" med bärighet för tunga fordon/transporter.
- Ev sprängningar.
- Material dit/bort.
- Grävning för avlopp, vatten, fiber mm.

Kostnad = ?
Men om man ska "göra" det själv så blir det väl Grävargubbens tim-penning X uppskattat antal timmar + material-transporter bort/hem.
 
Känns som om att detta är nåt jag borde lämna över till ett företag. Det är inte totalentreprenad och därför ska jag försöka göra en del själv (renoverat o fixat en del men aldrig något inom mark).

Stort tack för din info. Hjälpsamt.



Bronken UGG skrev:
Vet inte om jag förstår frågan men...

Svårt att svara på. Är det hel-entreprenad så gör ju företaget vad som behövs + eventuella egna önskningar från kunden vilket de i så fall har med i offerten. Tex:
- "Väg" med bärighet för tunga fordon/transporter.
- Ev sprängningar.
- Material dit/bort.
- Grävning för avlopp, vatten, fiber mm.

Kostnad = ?
Men om man ska "göra" det själv så blir det väl Grävargubbens tim-penning X uppskattat antal timmar + material-transporter bort/hem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.