Spånskiva är inte helt homogent, fräser du bort undersidan är det risk att skivan böjer sig.

Behövs ingen vagga till fräsen, räcker med styrselns eller en bräda som man flyttar lika mycket som diametern på frässtålet.

Att göra detta i en lägenhet blir mycket DAMMIGT

Protte
 
Knattis Knattis skrev:
Jag bor i en lägenhet och man får inte sätta upp alltför rejäla saker som skulle kunna hålla upp den.
Låter väldigt märkligt att det skulle finnas regler för hur tunga tavlor man får hänga upp. Som många redan har skrivit, häng upp den som den är eller skaffa en annan tavla.
 
En upphängning i taket med något vajersystem kanske kunde fungera?
 
En normal skruv med plugg i betongvägg håller för att hänga upp flera såna där skivor. Det behövs inga speciella rejäla saker.
Upphängning i taket kommer att hålla mindre eftersom kraften på skruven blir utdragande istället för skjuvande.
 
useless useless skrev:
En normal skruv med plugg i betongvägg håller för att hänga upp flera såna där skivor.
Om nu TS har betongvägg, vilket väl inte framgår?
 
Alfredo Alfredo skrev:
Om nu TS har betongvägg, vilket väl inte framgår?
Det går att skruva upp även på en vanlig reglad vägg med enkelgips, men det bästa i så fall är naturligtvis att skruva i reglarna, men det är normalt inget problem.
 
T topmount skrev:
Skillnaden hur stort ett hål blir när man sätter upp något lätt eller tungt är minimal och slut resultatet är det samma.
Vad är det för väggar?
Typ 20-25 kg skulle jag tro
 
Alfredo Alfredo skrev:
Om nu TS har betongvägg, vilket väl inte framgår?
Det är gips och jag tror att de har haft SM i i hur många små hål man kan ta, dock utan pluggar. Sist jag skulle sätta upp en hylla stötte jag på ett dåligt spacklat gammalt lång hål så det blev en ganska stor reva i väggen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.