Hej !

Jag har ett litet dilemma. Jag ska dela av ett rum. Nackdelen är snedtak, men den löser man rätt lätt i alla fall. Det stora problemet som jag inte får till är att väggen även måste va i lite vinkel så jag får plats med en till dörr.

Alltså regla snedtak och även lägga en tyyp 20-30 gradig vinkel på innerväggen. Hur löser man det enklast ?

Vet inte om det hjälper med min värdelösa skiss, men jag hoppas nån förstår vad jag menar :D
 
  • Handritad skiss av rum med snedtak och markerade reglar för planerad väggkonstruktion.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Förstår nog inte riktigt vad du vill ha hjälp med? Det är väl bara att regla upp väggen? Är det vinklarna du behöver hjälp med?
 
Din skiss hjälper tyvärr inte, då det inte framgår var fönster, dörrar och snedtak är.

Bilden av vad ett snedtak är tillför inget.
 
Är det bara snedtak? Finns det plats för en vanlig dörr? Om rummet till vänster har en del rakt tak så vinkla dörren 45 grader och öppna så att den går mot vanliga höga väggen. Kanske en skjutdörr mellan rummen?
 
Hej !
Ja bilden kanske inte var så vettig. Men den lilla bilden uppe i högra hörnet är toppvy hur innerväggen ska svänga i rummet. Taket då är snedtak. så vinkeln för innerväggen blir ju väldigt knepig uppe i taket med tanke på att den inte går tvärs igenom rummet.

Jag har dock en snickare som är påväg och ska titta lite på det :)
 
Det är int särskilt krångligt faktiskt. Har gjort en liknande operation själv. Lite högstadie-trigonometri så är du hemma.
 
Det var där skon klämde. Men en lösning jag tänkte är att göra vinklarna rak istället. Då blir det lättare i taket :crysmile:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.