Fasting65 skrev:
tackar och bockar.  :)

battlen är nerlagd för dagen. Måste hem och få fart på värmesystemet.
Blev det något i Nibemontern?
 
Mja, jag tog upp prisbilden lite ödmjukt och fick ett 10 minuter långt brandtal kastat i ansiktet hur värmepumpbranschen minsann INTE var någon skära-guld-med-täljkniv-bransch.

Jag skrev dock upp mej som intresserad och de ska kontakta mej. IVT har redan varit på besök.

Elpannan Egor Elcomplet 15 från 1980 kan man ju inte lita på i all evighet. :)
 
Ursäkta, men nu har vi väl hamnat en bra bit ifrån mina 12 W spottar under överskåp. Eller ?
 
Jo lite offtopic blev det.

Om du inte kan/vågar borra i befintlig skåpstomme, så sätt en täckskiva under stommen som du borrar hål för spottarna. Jag antar att det är så MathiasS har löst spot-installationen i sitt kök.

Observera att våra köksstommar inte är genomborrade utan det är ca 5 mm gods kvar ovanför spotten. Sen har kökstillverkaren borrat i träskivan från baksidan med en lång träborr för kabeln. Denna lösning är nog lite väl vågad för ett hemprojekt, och bör säkert utföras med mer exakta verktyg än hemborrmaskinen.

Våra spottar heter Uranus och tillverkas som sagt av Beslag Design :
http://www.beslagdesign.se/produkter/?page=3

En eller två st 3-mm distansringar sattes på varje spot för att inte bränna stommen - kommer inte ihåg riktigt hur många.
 
Jepp, jag har monterat en "frisida" som Ballingslöv kallade det. Vi ville ha en list under skåpet och det var då lämpligt att lägga denna frisida jämte denna list. Det blev då också 16 mm luft mellan skåp och spottar vilket uppenbarligen är tillräckligt för att det inte skall ta eld.

Cruiser: Klarglas tycker jag!

När man väljer lampor skall man också tänka på att de finns med olika spridningsvinkel.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.