Jag har 2500 kvm tomt som är ganska kuperad. Berg, gräsmatta och äng. Bor på landet så några grannar berörs inte.

Nu behöver jag hägna in så mycket av den som möjligt för att hålla hundarna på plats.

Tar gärna emot tips på material och metod.
 
V
Vi köpte fårstängsel av plast hos Granngården.
Man trycker bara ner stolparna i marken,lätt att ändra om man vill.
Med trästolpar i hörnen blir det bra.
50 m per rulle,ganska dyrt men lätt att ta med om man flyttar.
 
V volvo51 skrev:
Vi köpte fårstängsel av plast hos Granngården.
Man trycker bara ner stolparna i marken,lätt att ändra om man vill.
Med trästolpar i hörnen blir det bra.
50 m per rulle,ganska dyrt men lätt att ta med om man flyttar.
Skall kolla upp det :)
 
Blev, fyi, ett grönt "gynnebostängsel" av typen man ser vid tex förskolor och skolor.

Inte snyggt men hållbart och ändamålsenligt. Lejde en lokal stängselfirma som satte upp det :)
 
  • Gilla
Sjoestroem
  • Laddar…
Hur mycket kostade själva arbetet som du lejde bort till stängselfirman, jag tänker ca per meter?
//Micke
 
Vi fick offert på 160.000kr för 200m gunnebostängsel med 1st 1m grind, 1st 2m grind och 1st 3m grind. Tycker det var galet dyrt... skall kolla med fler firmor, ev sätta upp själv med jordankare istället för gjutning. Hade varit intressant o höra vad ni andra betalat.
 
Sjoestroem Sjoestroem skrev:
Hur mycket kostade själva arbetet som du lejde bort till stängselfirman, jag tänker ca per meter?
//Micke
300 kr/m inkl allt.
 
Ivar T Ivar T skrev:
Vi fick offert på 160.000kr för 200m gunnebostängsel med 1st 1m grind, 1st 2m grind och 1st 3m grind. Tycker det var galet dyrt... skall kolla med fler firmor, ev sätta upp själv med jordankare istället för gjutning. Hade varit intressant o höra vad ni andra betalat.
Jag betalade 300 kr/m inkl allt.
Eller inte riktigt allt, två grindar tillkom. En för passage och en för att slamsugaren skall kunna få enkel access till avloppsbrunnen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.