janwide
Har en frys från Elektro Helios. Drygt 1 1/2 år gammal = ingen garanti kvar. Tempen är bara -8 och varningslampan lyser.
Dörrlisten är tät, inga isavlagringar och baksidan är ren. Vad kan det vara som är trasigt?
 
Är det en med automatisk avfrostning
Så fungerar denna nog inte
Moderna frysar cirkulerar kall luft är där is inne i luft kanalerna så blir det inte kallt nog i frysen
Har själv detta problem i en cylinda
Dom var och fixa detta på garantin
Men det höll 2 år sen samma problem igen nu måste jag frosta av den var 6 månad så funkar det
 
  • Gilla
janwide
  • Laddar…
janwide
Totte lille Totte lille skrev:
Är det en med automatisk avfrostning
Så fungerar denna nog inte
Moderna frysar cirkulerar kall luft är där is inne i luft kanalerna så blir det inte kallt nog i frysen
Har själv detta problem i en cylinda
Dom var och fixa detta på garantin
Men det höll 2 år sen samma problem igen nu måste jag frosta av den var 6 månad så funkar det
Tack för tipset. Jag testar att stänga av så att den blir ordentligt tinad så att all is försvinner så får vi se om den funkar efter omstart.
 
janwide
Får revidera det där med ingen is. Massor av is på bakstycket när jag tog ur lådorna! Luftkanalerna som går in på bakstycket var helt igensatta. Har tinat och gjort rent. Nu får den stå varm tills imorgon. Då drar jag igång igen och ser om tempen blir bra.
 
  • Gilla
kest
  • Laddar…
janwide
Det var massor av is bakom paneler och i rör. Mycket vatten rann ut under söndagsnatten! I går kväll drog jag igång frysen och i morse var det 20 minusgrader.

Slutsatsen är att självavfrostande frys funkar bra bara man frostar av den med jämna mellanrum :crysmile:
 
  • Gilla
Jocke Best
  • Laddar…
Min tog 3 dygn att frosta av
 
Sådär fungerar allt som hör till elektrolyx koncernen. Sämsta skiten som nånsin tillverkats.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.