Svårt att rubriksätta denna fråga för jag vet inte riktigt vad det jag söker har för namn :)

Hursomhelst så har vi en mellanvägg mellan vår och grannens entré, ovanför denna sitter det en provisorisk lösning som blivit permanent sedan tidigare ägare haft problem med att det driver in snö och yrar in löv där. Som ni ser så har man använt spillbitar av plasttak och det ser ju inte så tjusigt ut... så det jag söker nu är tips på vad man kan använda för material istället? Jag vill inte sätta för med någon träskiva eller liknande, vill ha något som släpper in ljus... funderar lite på kanalplast om det kan vara något? Det ska ju vara skapligt flexibelt så att man kan fästa det på samma sätt som plasttaksbitarna sitter idag.

Tror ni kanalplast funkar eller finns det något annat man kan använda?
 
  • Provisorisk lösning med svarta spillbitar av plasttak monterade ovanför en träklädd vägg för att blockera snö och löv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Provisorisk lösning med spillbitar av plasttak ovan mellanvägg i entré.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kanalplast blir kanon. För att slippa smuts i kanalerna kanske du skulle sätta skivor med kanalerna vertikalt och täta upptill. Nertill bör du använda en tejp som är som myggnät i mitten så får kanalerna luftningsmöjlighet. Det brukar finnas med när man köper kanalplasttak. Vill du ha det riktigt proffsigt uppsatt använder du de aluminiumprofiler som säljs till uterum eller så fräser du spår i t.ex. en 45x45-regel.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.