Tjena!

Är så att jag har lite taskigt golv i mitt vardagsrum, är sugen på och byta eller lägga laminat över. River jag ut golvet så blir de sån nivå skillnad om jag lägger laminat vardagsrummet då de inte är så tjockt. Lägger upp två bilder från lite längre avstånd kan fixa lite bättre. Men de har torkat till och rört sig lite, vissa bitar hänger löst men tänker om man kan limma dit dom och lägga över?

Vad är era åsikter, vad skulle ni göra?

Mvh
Ludde
 
  • Slitet trägolv i vardagsrum med skador och lösa bitar, nära fönster och radiator.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Golvslip och lacka, mumma fint
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS
Ser ju ut som fin gammal originalparkett, sånt ska man försöka behålla.
 
Lägg bara laminatet över och sen när du ska sälja och vill höja värdet kastar du bara ut laminatet.
 
Slipa utan att tveka, att byta ut ett fint parkettgolv mot laminat borde vara olagligt.
 
J jonko skrev:
Slipa utan att tveka, att byta ut ett fint parkettgolv mot laminat borde vara olagligt.
förstår, men de är de att de har torkat till rejält i mitten och blivit glipor på 5-10mm och vissa delar går ocjplocka som pussel, kan lägga upp en bild lite senare på de
 
Stefan N Stefan N skrev:
Lägg bara laminatet över och sen när du ska sälja och vill höja värdet kastar du bara ut laminatet.
Kan nog bli så, bara de blir bra när man slipar golvet, för är lite stora glipor mellan
 
L Luddo skrev:
förstår, men de är de att de har torkat till rejält i mitten och blivit glipor på 5-10mm och vissa delar går ocjplocka som pussel, kan lägga upp en bild lite senare på de
Lösa delar limmar en duktig golvslipare tillbaka (eller byter ut i värsta fall) och sprickor spacklas så det behöver inte vara ett problem heller, ta dit en golvslipare som vet vad han sysslar med för en bedömning innan du går vidare med ett (i mitt tycke) sunkigt laminatgolv.
 
Och om det nu inte går att rädda parketten så är vinylklick ett tunnare alternativ, bygger bara ~4,5mm
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.