Staffans2000
Fyra meter!
Någon med mig sjämta aprillo?
 
  • Gilla
hapazard och 1 till
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Jag skulle lägga ut taggtråd eller glasskävor vid tomtgränsen. Då lär sig hunden att skita någon annanstans.
Nu saknar jag en sådan där popcornätande emoji.:cool::D
 
  • Gilla
jannebmw
  • Laddar…
C
R Rkarlsson skrev:
Men vissa hundägare är ju födda helt tappade då de verkligen låter deras fyrbenta pissa och skita på exakt allt. Så kul är det inte när man ser att kärringar kommer och låter deras förvuxna råttor pissa på ens nybyggda grind =)
Det mest märkliga är att dessa människor har en tendens att ge sig in i diskussion och försvara sitt beteende med mer eller mindre märkliga argument istället för att bara be om ursäkt och rätta till problemet.
En gång när jag sade till en kärring vars (kopplade) hund satt och sket på vår gräsmatta så svarade hon att det inte var hennes fel att hunden hade gått in på gräsmattan, utan att den hade gjort det på eget bevåg. - Jaha, då får jag väl ta ett allvarligt snack med hunden då svarade jag, och jäklar vilken fart det blev därifrån med hunden i släptåg.
 
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Fyra meter!
Någon med mig sjämta aprillo?
Det kanske gäller om man har ställt studsmattan intill staketet?
 
Roligt att när det är hund så ska man skjuta eller fånga in och ägarna är vidriga människor som har hunden, men när det är katter då är det helt ok att djuret strövar fritt och skiter överallt.
 
  • Gilla
Finndjävel
  • Laddar…
Det är inte samma människor som har de båda åsikterna va?
 
  • Gilla
Pytt och 1 till
  • Laddar…
T twoody skrev:
Roligt att när det är hund så ska man skjuta eller fånga in och ägarna är vidriga människor som har hunden, men när det är katter då är det helt ok att djuret strövar fritt och skiter överallt.
I det här fallet är det väl inga tvivel va?

"De jag misstänker det är och har även grannar i byn som även sett dem rasta hunden på min tomt, är drogmissbrukare och verkar totalt skita i vad de gör.
 
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Fyra meter!
Någon med mig sjämta aprillo?
Rådjur är som gummibollar. På den tiden man körde mc så han som körde framför mig fick ett rådjur som hoppade över honom. Jag kunde knappt tro mina ögon och var helt säker på att rådjuret skulle backkicka min kompis i skallen så att han flög som en vante.
Men 4 meter rakt upp vettifan. Då är viltstängslen alldeles för låga.

C cpalm skrev:
Det mest märkliga är att dessa människor har en tendens att ge sig in i diskussion och försvara sitt beteende med mer eller mindre märkliga argument istället för att bara be om ursäkt och rätta till problemet.
En gång när jag sade till en kärring vars (kopplade) hund satt och sket på vår gräsmatta så svarade hon att det inte var hennes fel att hunden hade gått in på gräsmattan, utan att den hade gjort det på eget bevåg. - Jaha, då får jag väl ta ett allvarligt snack med hunden då svarade jag, och jäklar vilken fart det blev därifrån med hunden i släptåg.
Knepiga människor. Man får ha sunt förnuft och ta upp skiten efter sig, inkl sina djur och barn. Tyvärr är de väldigt svårt för vissa människor hur man beter sig. Värsta är stjärnorna som faktiskt plockar upp skiten i påse, knyter och slänger sen på marken. Finns någon i mitt kvarter som gör så och slänger i en skogsdunge bredvid, ligger säkert 40-50 påsar.
 
39 inlägg och många fina råd som att avliva både hund och ägare. Det första steget för en vettig människa hade väl varit att försöka prata med ägarna innan man gick vidare, men det var tydligen uteslutet. Istället ska det läggas ut fällor eller kastas skit i postlådor. Man undrar vem som egentligen är skitstöveln i den här historien?
 
  • Gilla
RustVilla och 1 till
  • Laddar…
F Finndjävel skrev:
39 inlägg och många fina råd som att avliva både hund och ägare. Det första steget för en vettig människa hade väl varit att försöka prata med ägarna innan man gick vidare, men det var tydligen uteslutet. Istället ska det läggas ut fällor eller kastas skit i postlådor. Man undrar vem som egentligen är skitstöveln i den här historien?
Men nu skrev ju TS att denne inte säkert vet vem som är ägare till hunden, utan bara har misstankar. O de misstankarna riktar sig mot personer som är drogmissbrukare, vilket TS verkar tycka är lite obehagligt att gå o ta en konfrontation med.
Därför tycker jag att förslaget att leverera hunden till polisen är den bästa lösningen. Då slipper TS att ta en eventuell konflikt samtidigt som kanske/förhoppningsvis problemet försvinner.

Förslag o kommentarer om avlivning av både hund o ägare, lägga ut gift, sätta staket mm dyker ALLTID upp i sådana här trådar och är egentligen bara att bortse från.
Men det är i just dessa trådar man därför bör kunna ha den där popcornätande emojin jag nämnde tidigare. För det blir (nästan) alltid hätska diskussioner o diverse påhopp som kan bereda en del roande läsning.:cool:
 
F Finndjävel skrev:
39 inlägg och många fina råd som att avliva både hund och ägare. Det första steget för en vettig människa hade väl varit att försöka prata med ägarna innan man gick vidare, men det var tydligen uteslutet. Istället ska det läggas ut fällor eller kastas skit i postlådor. Man undrar vem som egentligen är skitstöveln i den här historien?
Fånga hunden i en fälla och lämna den till polisen är faktiskt det enda rimliga.
Ingen har skrivit något om avlivning.
Eller trodde du vi menade typ råttfälla/björnfälla som fastnar på tassen och skadar den?
Isåfall har du läst VÄLDIGT slarvigt....
 
P Putte 9497 skrev:
Ska man sätta upp ett staket bara för att andra inte kan ta ansvar?
Nej det skall man inte behöva göra anser jag. Varje djurägare bör själva ta ansvar för sina djur
 
Anna_H Anna_H skrev:
Fånga hunden i en fälla och lämna den till polisen är faktiskt det enda rimliga.
Ingen har skrivit något om avlivning.
Eller trodde du vi menade typ råttfälla/björnfälla som fastnar på tassen och skadar den?
Isåfall har du läst VÄLDIGT slarvigt....
Är det lagligt?
 
T twoody skrev:
Roligt att när det är hund så ska man skjuta eller fånga in och ägarna är vidriga människor som har hunden, men när det är katter då är det helt ok att djuret strövar fritt och skiter överallt.
Jag skulle inte störa mig speciellt på om en lös katt gör ifrån sig på min gräsmatta, men om det är en katt i koppel med ägaren i andra änden skulle denne få höra ett och annat. Så det är nog inte främst en fråga om djurets art utan mer om den tvåbentes omdöme.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.