Håller på och renoverar i hallen och har allting bestämt utom tapeter. Vi har grön panel på nedre delen av väggen, grått golv och vitt tak.

Vi vill ha någon grön tapet men kan inte komma överens. Frugan har hittat en tapet som hon tycker om. Jag tycker den är okej men tror det blir för plottrigt. Jag skulle hellre vilja ha nåt ljusare som inte är fullsmetat med små mönster.
https://tapetsera.midbec.se/?sku=33020

Bifogar bilder på vägg, golv och tak.
 
  • Renoverad hall med grön panel nertill, vita väggar och vit dörr, grått golv och ljusströmbrytare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Grått golv med en öppnad rulle saneringsduk och kakelläggningsanvisningar på text.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av en vägg med vit, texturerad tapet som föreställer subtila vågiga linjer, som en del av en hallrenovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
lopec
Boråstapeter kom nyss ut med kollektionen Falsterbo III, där finns det en som heter Hazel - 7662 som kanske skulle funka för er bägge då, liiite större mönster och på ljusare bakgrund så kanske blir fin... Annars är väl stalltipset att gå in på tapet.se och välja sortera efter färg... lär nog få ganska många sidor ändå att gå igenom :D
 
lopec
Fiona Living@Home Soft Leaves 620515 är kanske ett annat tips. Ändå större mönster, ljus bakgrund. Dock lite glans i, kanske inte passar alla.
 
T
Äntligen en som vågar sätta lite färg hemma:) dom flesta fortsätter med den vitfärg som nu håligt i sig i 20 år nu.

Kolla upp kalkfärger , då får ni en levande yta samt grymt snyggt.
 
T Takläggare skrev:
Äntligen en som vågar sätta lite färg hemma:) dom flesta fortsätter med den vitfärg som nu håligt i sig i 20 år nu.

Kolla upp kalkfärger , då får ni en levande yta samt grymt snyggt.
Innerhallen innanför kommer vi måla med en liknande färg som panelen. Mycket möjligt att det kan bli kalkfärg för vi vill inte ha släta väggar. Ovanför panelen här vill vi dock ha tapet.
 
T
Lindgrenski ThomasLindgren skrev:
Innerhallen innanför kommer vi måla med en liknande färg som panelen. Mycket möjligt att det kan bli kalkfärg för vi vill inte ha släta väggar. Ovanför panelen här vill vi dock ha tapet.
Då beror det lite på vilken stil ni vill köra, gammal, klassisk, modern, följa liknade tema igenom allt?
 
Det lutar åt att jag får ge mig vad gäller tapeten. Ser lite bättre ut IRL än vad jag trodde. Dessutom gäller det bara en rulle då det är en liten hall.
 
  • Person håller upp en rulle med mönstrad tapet mot en vägg med delvis panel i en hall.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Dalbotant
  • Laddar…
Lindgrenski ThomasLindgren skrev:
Det lutar åt att jag får ge mig vad gäller tapeten. Ser lite bättre ut IRL än vad jag trodde. Dessutom gäller det bara en rulle då det är en liten hall.
Duros gammelsvenska brunnsgatan grön tycker jag är riktigt fin.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.