har ni några tips på en bra kraftfull kompressor som får kosta max 7000kr men som ändå är smidig att ta med i bagaget på bilen..vad kör ni med ?? :cool:
 
7000 för att ta med i bagaget???? Det är inget litet bagage du har.
Kolla Gelins
 
jag köpte en för 2000 för nått år sen ..den dog igår så jag vill ha nått som håller men som ändå är lätt att ta med sig...har kollat på en dewalt och den låg i den prisklassen.tyvärr :(
 
finns där ingen byggare på det här forumet som har tips om en smidig men kraftfull kompressor som kan lätt packas in i en personbil. :-/
 
Först bör du definiera vad du ska använda den till. Vilka maskiner ska du köra med dem och hur mycket luft drar de?

Ska du köra vinkelslip och kraftiga mutterdragare behöver du massor av luftflöde, dvs många hästkrafter och stor tank. Ska du bara köra spikpicka så behöver du inte alls mycket flöde. En tumregel (väldigt ungefärlig) är 100 liter per minut för varje hästkraft. 2Hk ger runt 200 l/m, vilket räcker gott och väl till spikpickor.

Med en budget på 7000 kan jag lova att du har mycket att välja på. För en portabel maskin av bra kvalité räcker det nog med hälften, men det hänger som sagt på luftåtgången.
 
ok..ursäkta ::)..jag ska ha den till sprutlackering..alltså där bör finnas en vattenavskiljare..jag har den även till spikpistol så den bör klara 3tumsspik..

annars har jag inga krav förutom att det ska vara en kvlitetsmaskin som tar så liten plats som möjligt..

dessutom får jag nog minska min budget till 4000kr då jag köpte en ny makita idag
så jag är inte så rik längre.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.