Jag söker något smart och enkelt sätt att bevaka et hus som står tomt. Det bör vara en kamera och någon rörelsesensor som startar kameran och via mobilnätet larmar/skickar sms om någon rör sig i huset eller om temperaturen faller.
Det fanns en produkt för några år sedan som hade den funktionen men den verkar inte säljas längre.
 
imported_Benno imported_Benno skrev:
Jag söker något smart och enkelt sätt att bevaka et hus som står tomt. Det bör vara en kamera och någon rörelsesensor som startar kameran och via mobilnätet larmar/skickar sms om någon rör sig i huset eller om temperaturen faller.
Det fanns en produkt för några år sedan som hade den funktionen men den verkar inte säljas längre.
Reolink har en fin kamera,
https://www.dustinhome.se/product/5...f2Wd_vFM5R_WMLhEjSBZIZdtywd9fvgAaApFHEALw_wcB
 
Peter2400 Peter2400 skrev:
Reolink har en fin kamera,
[länk]
Tack. Den verkar smidig och enkel att installera. Jag hittar dock ingen information om att den har temperaturlarm. Det känns angeläget att få veta om värmesystemet lagt av eller om någon tagit sig in och lämnat fönster eller dörr öppen. Man kan förstås placera en termometer synligt men då måste man aktivt kolla varje dag.
 
  • Gilla
JJI
  • Laddar…
imported_Benno imported_Benno skrev:
Tack. Den verkar smidig och enkel att installera. Jag hittar dock ingen information om att den har temperaturlarm. Det känns angeläget att få veta om värmesystemet lagt av eller om någon tagit sig in och lämnat fönster eller dörr öppen. Man kan förstås placera en termometer synligt men då måste man aktivt kolla varje dag.
Ska du ha kameran inomhus?
För temp och strömavbrottslarm borde en sådan här duga,
https://www.direktronik.se/direktro...larm-vid-oonskad-temperatur-och-stromavbrott/
 
Peter2400 Peter2400 skrev:
Ska du ha kameran inomhus?
För temp och strömavbrottslarm borde en sådan här duga,
[länk]
Den verkar bra. Tack. Synd att det inte är en kamera på den också. Man kanske måste köpa två prylar trots allt.
Inomhuskamera är tanken
 
Jag köpte en TFA weatherhub som skickar temp och fukt via webben var 7:e minut.
Med pushnotiser om värdena går utanför inställt intervall. Verkar väldigt bra, om den nu visar rätt. Har bara testat den hemma men det verkar stabilt.
Ingen kamera dock.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.