Jag hade nog nöjt mig med att provtrycka utan att bila.

Ett tipps är att alltid ha tryck på golvvärmesystemet så ser ni om det plötsligt faller vid incidenter på denna.

Då systemet är fyllt nu gissar jag att ni har glycol i? Eller luft? Reglerna är ev. något kinkigare med luft..

Väljer ni att bila och skära upp skyddsröret är ett sätt att lappa med lämplig tape och sedan täta med mjukfog. Ev en liten gjutning med torrare bruk ovanpå detta innan ni gjuter igen hela hålet. Syftet med skyddsröret lär vara att kunna byta slangen, och att leda ut läckande vatten.
 
Finns det någon planlösning du kan dela med dig av? :D
 
ronolo ronolo skrev:
Jag hade nog nöjt mig med att provtrycka utan att bila.

Ett tipps är att alltid ha tryck på golvvärmesystemet så ser ni om det plötsligt faller vid incidenter på denna.

Då systemet är fyllt nu gissar jag att ni har glycol i? Eller luft? Reglerna är ev. något kinkigare med luft..

Väljer ni att bila och skära upp skyddsröret är ett sätt att lappa med lämplig tape och sedan täta med mjukfog. Ev en liten gjutning med torrare bruk ovanpå detta innan ni gjuter igen hela hålet. Syftet med skyddsröret lär vara att kunna byta slangen, och att leda ut läckande vatten.
tack för tipsen. inväntar utlåtande av LK som tagit del av foton som får avgöra om slangen ska bytas eller inte
 
  • Gilla
ronolo
  • Laddar…
Låset skrev:
Finns det någon planlösning du kan dela med dig av? :D
Arkitektritning av en våningsplanslayout med markerade rum och mått.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Ritning av ett hus med angivna rum, möbler och två bilar i garaget.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Arkitektonisk ritning av ett hus med måttagningar och inredning inklusive två bilar i garaget.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Usch va surt, men som tidigare nämnts, bila för guds skull inte något innan ni provtryckt.
Vad är det för skyddsrör ni pratar om? Vi har inga skyddsrör för våra golvvärmeslingor.
 
C Chaneddy skrev:
[bild]
Några snabba kommentarer. Jag vet dock inte om saker går att ändra nu, eller i vilket skede ni är i bygget.

Väldigt trevligt med stora sovrum(y)

I köket hade jag nog föredragit att ha mer bänkyta mellan diskho och hällen. Och det ser ut som att diskhon kan flyttas åt vänster i bild?

Sen älskar jag verkligen människor som backar in sina bilar i garaget :cool:

Tvättstugan placering känns inte helt optimal, då man antingen måste gå via toan eller via sovrum->klädkammare för att ta sig dit. Men det kanske ni redan tänkt på och kommit fram till att ni vill ha :)
 
L Låset skrev:
Sen älskar jag verkligen människor som backar in sina bilar i garaget
Finns det något annat sätt?:thinking:
 
B Brainy skrev:
Finns det något annat sätt?:thinking:
Ja, tro det eller ej :rolleyes: jag har iakttagit flertalet Homo Sapiens som kör in bilen med fronten först.
 
C Chaneddy skrev:
[bild]
Har ni ingen roligare bil än Volvo att backa in?;)
 
Är det rör i rör? Då finns det skarvhylsor till ytterröret
 
X xLnT skrev:
Usch va surt, men som tidigare nämnts, bila för guds skull inte något innan ni provtryckt.
Vad är det för skyddsrör ni pratar om? Vi har inga skyddsrör för våra golvvärmeslingor.
lite fel av mig det är matarledningen till golvvärmefördelarskåpet . Därav skyddsföreskrifter. Provtrycka och inget fel . Det är avskavt på det yttre höljet (vitt) Avskavt yttre hölje på en matarledning till golvvärmefördelarskåp omgivet av isolering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dsundet
  • Laddar…
L Låset skrev:
Några snabba kommentarer. Jag vet dock inte om saker går att ändra nu, eller i vilket skede ni är i bygget.

Väldigt trevligt med stora sovrum(y)

I köket hade jag nog föredragit att ha mer bänkyta mellan diskho och hällen. Och det ser ut som att diskhon kan flyttas åt vänster i bild?

Sen älskar jag verkligen människor som backar in sina bilar i garaget :cool:

Tvättstugan placering känns inte helt optimal, då man antingen måste gå via toan eller via sovrum->klädkammare för att ta sig dit. Men det kanske ni redan tänkt på och kommit fram till att ni vill ha :)
tack för feedbacken:)
Köket är faktiskt lite ändrat redan. Bara en diskmaskin, hällen kommer i köksön istället Mm.

tvättstugan får vi se om vi blir nöjda med, bodde i ett 11/2 plans hus tidigare och var så trötta på att springa upp och mer med tvätt hela tiden så nu vill vi ha det intill klädkammaren. For väll se om det blir krångligt med passagerna dit. Tyvärr inget vi kan ändra då alla rör är ingjutna i mellanbjälklaget.

vad bilarna gäller så har jag inte en ända gång reflekterat att de är inbackade i verkligheten kommer de garanterat stå på andra hållet.
 
nino nino skrev:
Är det rör i rör? Då finns det skarvhylsor till ytterröret
Vet du var jag får tag i det?
 
C Chaneddy skrev:
lite fel av mig det är matarledningen till golvvärmefördelarskåpet . Därav skyddsföreskrifter. Provtrycka och inget fel . Det är avskavt på det yttre höljet (vitt) [bild]
Ok, då förstår jag, skönt det höll trycket :)
Men vad är det slangen ligger i för något, först en plast, sen nån svart matta, liknar liggunderlag?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.