Vi skall fixa iordning ett par väggar där man kan se att förarbetet har försummats rätt rejält innan man gjort den sista tapetseringen. Man kan med blotta ögat se och dessutom känna med handen att flera lager tapet har avlägsnats på vissa ställen, men inte alla, så väggarna är väldigt ojämna.
Jag funderar därför nu på hur man enklast kan fixa detta, kan man sätta väv typ "återställaren" eller typ fiskbensmönstrad väv så att det täcker, eller är det bättre att sätta renoveringsgips runt om?
Väggarna består idag uteslutande av gips.

Tar tacksamt emot alla tips.

/hedde
 
Jag skulle rekommendera Easy Cover, klockrent och enkelt. Enda nackdelen att det kan klia på armar och dylikt efteråt. Men jag använde detta för att "gömma" en bord som var mitt på väggen, syns inte ett spår av borden nu. Jag använde den i en hall med många dörrar/fönster och dessutom en trapp, det är kanske inte bästa rummet att använda den i då det vart många specialbitar. MEN annars ett mycket bra material för att täcka skador/skavanker.
 
Ska ni sätta upp nya tapeter, eller måla om?

I så fall, varför fortsätta på redan dåligt grundat arbete? Om du ändå måste lägga ner energi på att fixa till väggen innan du målar eller tapetserar, varför inte försöka ta ner de gamla tapeterna och slipa till väggarna?
Om det är bubbligt under, och/eller en massa lager tapet, kanske det är ganska enkelt att få loss hela sjok av tapet...

Jag hade nog dragit ner allt till så nära gipsskiva man kan komma, och sedan grunda på ett korrekt sätt. Åtminstone säger jag så. ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.