Hej

Är det någon har anlitat följande entreprenörer och i så fall, var ni nöjda med dom.
Har fått erbjudande från båda via offerta.se

* Karlsson's Träkonstruktioner - Motala
* UNITED ENTREPRENAD AB - Linköping

/Micke
 
  • Gilla
Jeryr
  • Laddar…
Om du kollar på bolagen på ratsit, eller "allabolag.se". Så komme du att se att båda företagen är rätt färska och drivs av unga, troligen oerfarna personer.

United entreprenad AB. Är ett falskt företagsnamn, de heter egentligen "UNITED CORP 888 AB", har funnits sedan 2017, med väldigt låg omsättning för en byggfirma. Ett aktiebolag får inte använda något annat namn än det registerade, med "AB" efter. Bara det borde vara anledning att inte anlita firman.

Generellt sett så får du inte tag i bra hantverkare från offerta och liknande tjänster. Duktiga hantverkare vill inte jobba den vägen. Min egen erfarenhet är att de flesta "hantverkare" man hittar via den typen av tjänster är någon sorts rena säljbolag, som ser sin uppgift att sälja tjänsten till dig. Om du sedan tackar ja, så går de ut och letar efter billigast möjliga arbetskraft (men priset på arbetskraften påverkar inte vad de debiterar dig), och tar inget som helst intresse för vilken kvalitet som levereras.
 
  • Gilla
Daniel Barnaniel och 4 till
  • Laddar…
En kollega fick för några år sedan en golvläggare via offerta. Det kom två aspackade finnar, som höll på i 8h med att lägga 4 kvm klickgolv (dock till fast pris).
 
  • Gilla
mikny
  • Laddar…
H hempularen skrev:
En kollega fick för några år sedan en golvläggare via offerta. Det kom två aspackade finnar, som höll på i 8h med att lägga 4 kvm klickgolv (dock till fast pris).
Det var säkert inte roligt då men det låter ju som något från en bok av Mikael Niemi. ;)

Jag tror inte heller att det är en bra idé att använda den typen av tjänster.
 
  • Gilla
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
Samme kollega ville tidigare anlita en elektriker, fick en "bra kille" via "brabyggare". Han frågade mig om råd på vad han skulle kolla med firman. Det var en enmans nystartad firma.

Visade sig att killen saknade behörighet. Han hade arbetat som elektriker på en stor elfirma, hoppat av och startat firma, men hade ingen behörighet.
 
  • Gilla
mikny
  • Laddar…
Alebaleportocale
M mikny skrev:
* UNITED ENTREPRENAD AB - Linköping

/Micke
Har 2st vänner som har fixat sina badrum med dem. Ingen av dem är nöjd. Den enas klinkerplattor började lossna efter 2mån och de vill inte åtgärda det. Det andras fall i duschen är helt fel, vattnet formar en pöl vid avloppet. massor med andra fel också, som med att de inte påpekade att kaklet är i 2 olika nyanser av vitt och skyllde på kunden (visst, kunden köper kaklet men plattsättaren bör väl påpeka att det är fel i lådorna, kunden kan inte titta på varenda platta...). Dessutom så hette dem då (2år sedan) nåt annat, och fakturan kom från en annan firma. Jag tror att de satt i system att stänga bolag efter 2 år och öppna nya för att inte kunna ställas till svars för reklamationer. Anlita inte dem!
 
  • Gilla
mikny
  • Laddar…
Jag tycker också det ser konstigt ut att dom har olika företagsnamn.. Har redan avfärdat dom, tack för era svar !!!!
 
  • Gilla
Alebaleportocale
  • Laddar…
M mikny skrev:
Hej

Är det någon har anlitat följande entreprenörer och i så fall, var ni nöjda med dom.
Har fått erbjudande från båda via offerta.se

* Karlsson's Träkonstruktioner - Motala
* UNITED ENTREPRENAD AB - Linköping

/Micke
Är det något företag här i Linköping som jag vill varna för så är det United Entreprenad. Ägaren är egentligen Tommy Brage men har nog skrivit det på sin brorson. Förra företaget FA bygg skrevs på frun. Gick i Kk och använde exakt samma annons, i Linköpingsposten, som i det tidigare företaget men bytte namn. Lämnade oss med ett halvfärdigt hus med en massa fel!! Varning!!
 
  • Gilla
Alebaleportocale och 1 till
  • Laddar…
R Rada skrev:
Är det något företag här i Linköping som jag vill varna för så är det United Entreprenad. Ägaren är egentligen Tommy Brage men har nog skrivit det på sin brorson. Förra företaget FA bygg skrevs på frun. Gick i Kk och använde exakt samma annons, i Linköpingsposten, som i det tidigare företaget men bytte namn. Lämnade oss med ett halvfärdigt hus med en massa fel!! Varning!!
När var detta i tid? Jag blir lite nyfiken på om det var vår tvist som orsakade den konkursen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.