Hej vi ska ha en Contura 560T i vårt nybygge och jag är lite nyfiken vad ni andra har fått för priser på era kmainer med skortstenar. Det skulle ju vara bra att veta hur hög skortstenen är också. ;)
 
Nu har vi inte en Contura utan en Camina Art Grace och den kostade 12.200:- för en månad sedan och skorstenen har vi fått totalpris på 9991:- för en 60mm isolerad schaktfri Schiedel som är 4650mm lång. Inklusive allt monteringsmaterial och takhuv mm.

camina_art_grace.jpg
 
Vi betalade 37 000 för vår Contura 560T, då ingår Premodul-skorsten (vi har ryggåstak), tror att totalhöjden med skorstenen blev 5,5 m eller något sådant. Då ingick även montering.
Helt ok pris tycker vi och monteringen blev kanon! Nu värmer den oss skönt och vi har inte ångrat oss en enda dag!
 
Parantes, Contura 650:4 med täljstenstopp, inkl till-luft i platta, till-luftsanslutning, skorsten 1 planshus, bågformat eldstadspan, montage, besiktning:
47200:- för ett nyproducerat hus :)
 
Tack för era svar! Jag LÄNGTAR tills vi får värma oss framför våran braskamin-to-be.
 
Vår braskamin, en scanspis 53 med montering, skorsten, tilluft, och lite tillval (bl a golvglasskiva) kostar 48000. Jag längtar också snart ihjäl mig efter vår kamin. Ska levereras nån gång runt jul, och jag hoppas, hoppas, hoppas att det blir innan jul, hade varit så mysigt!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.