Värmepumps tumlare är en kondenstumlare. Så det är en kondensvattenbehållare på dem också.
 
Men det bör väl finnas maskiner med avrinning om man nu vill ha det
 
Det borde det göra, men jag är inte säker.
 
Jag har en, så det finns.
 
Dom allra flesta "kondenstumlare" har avlopp samt behållare så att man kan välja vad man föredrar.
 
Ett tag hävdades det att det inte gick om man har självrengörande kondensor. Vilket värmepumpstummlarna har. Men det är klart att det går att lösa också.
 
Har inte självrengörande kondensor på min, dom använder väll kondensvattnet för rengöringen.
 
Ja, kondensvatten används för rengöringen.
Hur gör du ren din då?
 
Dammsugaren på filtret.
 
Nu pratar vi inte om samma sak.
 
Någon berättade att VP-tumlare inte värmer upp omgivningen lika mycket som en vanlig kondenstumlare. Vårt badrum blir rejält varmt och fuktigt av att köra torktumlare och den kommer snart bytas ut mot något lämpligt.
 
Ja, hela syftet är ju att förbruka mindre energi.
 
Ja det är stor skillnad i rumstemperatur vid körning med värmepumpskondenstumlare kontra traditionell kondenstumlare.
 
nikasp
Mycket stor skillnad på värme efter vi bytte till värmepumpsvariant. En oväntat bra sk nice-to-have är belysning i trumman. Skulle inte "klara mig" utan om jag behövde köpa en ny snart.
 
nikasp nikasp skrev:
En oväntat bra sk nice-to-have är belysning i trumman. Skulle inte "klara mig" utan om jag behövde köpa en ny snart.
Problemet med belysning i tumlaren är att man stör sig på att det saknas i tvättmaskinen :)
 
  • Haha
rosell
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.