Har LG prestige 9 sedan drygt 6 år i fritidshus . Nu har den lagd av står HC E7 i displayen. Vet någon vad det innebär? Firman som servat gått i Konkurs, vattenfall verkar svårt få någon hjälp fast jag köpt genom de. Tacksam för tips mvh/bertil
 
Har ingen koll på LG men skriv på tavlan för LG på värmepumpsforum om ingen har svar här.

Vattenfall och dess distributör Varmt o Skönt har trasslat in alldeles för många i LG !!

Varmt och skönt gänget lever dock vidare under andra namn , räcker tydligen inte att kursa liknande bolag ett par gånger så verkar vara bra business att köra den varianten .

Nuförtiden är det väl bara något eller ett par postorderföretag som ser någon form av glädje i att sälja LG
 
A
även det är för många
 
Förmodligen bra avans på dom eller så får dom bra betalt för garantiärenden från LG
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
Köpte en Panasonic via Vattenfall för ett par år sedan. Bra pris och fantastiskt skicklig installatör från Varmt och Skönt. Senare kursade Varmtochskönt och de ringde upp från någon ny firma som hade övertagit affärerna och ville sälja på mig värmepumpsrengöring för 3500.
Nu jobbar Vattenfall ihop med "BrainHeart Energy". Låter inte minsta seriöst.
Ett av alternativen hos Varmtochskönt var just LG som jag lyckligtvis undvek.
Sydkoreanska Samsung har väl inte heller visat sig särskilt hållbar.

Kan vara stora avanser som gör att vissa firmor tar in sämre värmepumpar i sortimentet.
Eller är det helt enkelt svårt att bli ackrediterade som återförsäljare av Mitsubishi och Daikin?
 
Första versionen av firma Varmt och skönt sålde åtmindstånde ett tag Mitsubishi innan dom kånkade, och sen startade nästa version av varmt och skönt men då var det nog inte många som ville ge några krediter så dom sålde nog det dom fick tag på !!
Sålde dom andra märken än LG och Panasonic så kom dom bakvägen via andra sidan Östersjön.
Är tydligen helt galet många reklamationsärenden av dessa mängder med LG som dom lyckades sälja .

Och gör man bort sig så kan man råka handla av samma juveler igen
 
Dom där 3500:- är förmodligen efter RUT avdrag också vilket gör den servicen riktigt dyr om någon funderar på att köpa den tjänsten !!!
 
Det som fanns för 3 år sedan i Vattenfalls erbjudande var den lilla Panasonic CZ, den normalstora Panasonic NZ9 och en lite större LG. Kanske var det andra generationens Varmtochskönt då.

Ser att BrainHeart Energy arbetar med Klimatteknik Stockholm och de blåser på för fullt med LG värmepumpar.
De säljer också Toshiba och de räknas väl som bra. Om de ger 5 års garanti på Toshiba framgår dock inte.
 
Toshiba gör bra grejer och har bra rykte.
Om dom sen köper via ”Toshiba Sverige” (Clima) och har den 5åriga garantin via dom vet jag inte men borde framgå via www.toshiba-värmepumpar.se
 
A
G Granström2 skrev:
Köpte en Panasonic via Vattenfall för ett par år sedan. Bra pris och fantastiskt skicklig installatör från Varmt och Skönt. Senare kursade Varmtochskönt och de ringde upp från någon ny firma som hade övertagit affärerna och ville sälja på mig värmepumpsrengöring för 3500.
Nu jobbar Vattenfall ihop med "BrainHeart Energy". Låter inte minsta seriöst.
Ett av alternativen hos Varmtochskönt var just LG som jag lyckligtvis undvek.
Sydkoreanska Samsung har väl inte heller visat sig särskilt hållbar.

Kan vara stora avanser som gör att vissa firmor tar in sämre värmepumpar i sortimentet.
Eller är det helt enkelt svårt att bli ackrediterade som återförsäljare av Mitsubishi och Daikin?
Vissa grejer gör sig bäst på andra sidan jordklotet
 
  • Gilla
Comfort Thomas
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
Vissa grejer gör sig bäst på andra sidan jordklotet
Tack för svaren, tråkigt att höra att LG ej funkar i längden samt att vattenfall samverkar med oseriösa firmor. Ska fortsätta jaga dem.
 
Kollade på klimatteknik Stockholm via länken från vattenfall och visst höll dom fortfarande på med LG ( Lucky Goldstar ) och deras koreanska kollega samsung fanns även i sortimentet.

Vattenfall borde väl ha insett vid det här laget att det kanske inte fungerat optimalt men tydligen tycker dom att det är tillräckligt bra för sina kunder!

LG står inte ens med vad jag kunde se Skärmdump av hemsida med information om garantier för olika varumärken av värmepumpar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
på sidan som handlar om garantier ;)
 
Vattenfall hänvisade mig att söka själv via lokala service firmor. De påstår de har ingen service för tillfället, mkt dåligt. Bor i gällivare har kanske betydelse, har lust byta eller bolag men vattenfall äger ju ändå ledningsgatorna
Har haft 6 års garanti som gick ut i höst typiskt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.