Planerar att byta en golvbrunn i gjutjärn där värmepumpen står, betongplatta. Nuvarande brunn är inte ansluten till avloppet utan misstänker att den slutar i en mindre stenkista under plattan.

Tänker att rostfritt är bästa valet (eller är det onödiga pengar?), men vad finns det för alternativ med luktstopp som inte kostar flera skjortor? Kikade på Purus SIGYN 75 R NOOD som verkade bra ända tills jag såg priset :).

@Krilleman, du kanske har bra stalltips här? :)
 
Krilleman
Under VP duger plast.

Fast det är något speciellt med rostfritt!

Jag kikar i mina gömmor vad som kan finnas vid lämpligt tillfälle! (y)
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Annars kan denna vara ett alternativ i en plastbrunn.
 
  • Röd luftstopp avsedd för plastbrunnar, visas på en webbsida för byggprodukter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Ja, kanske men lite skeptisk till universalprodukter :)
 
En snålvariant kanske kan vara plastbrunn och spackla in en RF klinkersram? Eller signalerar det hempul lång väg? :oops:
 
mexitegel mexitegel skrev:
En snålvariant kanske kan vara plastbrunn och spackla in en RF klinkersram? Eller signalerar det hempul lång väg? :oops:
Jag tycker inte att plastbrunn är snålvariant kan nog tycka att rostfritt är lite overkill.
 
Krilleman
Plast är helt vanlig standard i detta förfarandet! (y)
 
Men det är ju inte lika snyggt :D
 
  • Haha
Härryda2015
  • Laddar…
Pratade med Jafo idag och där går det att kombinera deras luktstopp i plast med deras RF brunn vilket gör att kalaset hamnar under 2 laxar. Det är rimligt för lite RF-porr :love:
 
Krilleman
Är hemma om någon timme, ska gräva lite, tror jag har prylar hemma ligger och skräpar! :rofl:
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
What?! Du är ju för bra!
Jag beställde ju just på Rinkaby, men har du över så går det ju att lämna tillbaka... :D
 
Krilleman
aaaaaaahhhhh

"just beställt" :thumbdown:

Har hittat 7118085 och 7138448 liggandes i en "hemlig låda".
Visserligen inte heller dessa båda i rostfritt utförande. :thinking:
 
Bra hemliga lådor du har :D. Men det blir ev byte av fler brunnar framöver så då ska jag ha dig i åtanke (y)
 
Billigare att bara slänga ner något paket bakjäst och vatten då och då ...

skulle inte byta mina gjutjärnsbrunnar - de luktar inte heller...
 
Ansluter golvbrunnen sig till avloppsstammen då också menar du? Det låter helt fantastiskt! ;)

Vill dessutom ha bakvattenstopp på brunnen när den nu ansluts till avloppet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.