P
Håller på med ett lite miniprojekt och målar om insidan på en lampskärm av typen skålformad strålkastare.
Nu visade sig att jag fick på för mycket täckfärg (det har däremot inte runnit) så i botten av "skålen" har färgen fortfarande inte härdat efter tre dagar.
Upptäckte vad jag trodde var lite skräp när jag kollade till resultatet, men när jag skulle fiska upp det så gjorde jag istället ett fingeravtryck i färgen :(

Så nu är frågan, ska jag bara ha tålamod till färgen härdar och sedan slipa bort fingeravtrycket?
Kan det tjocka färglagret i botten att spricka framöver?
Om det finns risk för sprickbildning, bör jag försöka skrapa upp färgen medans den är mjuk innan jag slipar om?

Jag har använt Montanas sprayfärger, primer + metallic.
 
Låter som att det är lättare att börja om helt...............Nu vet jag inte om den är behandlad i övrigt på nåt vis men jag skulle nog tvätta bort allting med nå thinner eller kraftigare färgborttagning.
Hålla på slipa kletig ohärdad färg inne i en lampskärm blir nog varken bra eller enkelt.
 
P
Kollade till den igår, och den härdar på så sakteliga...
Ska ge det till helgen, har den härdat klart då så bör det gå fint att slipa ner mitt misstag och spraya på ett lager till.
 
  • Gilla
falkn
  • Laddar…
P
Efter ungefär en vecka hade färgen till slut härdat.
Nu är misstaget bortslipat och övermålat med bra resultat
 
  • Gilla
Freddedan och 1 till
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.