Hej, jag har varit i kontakt med firman "Bygglovstjänst" för att få hjälp med ett bygglov för stödmur, komemr anlita en firma för att bygga själva muren.

Bygglovstjänst startade processen med en förstudie i förrgår och har bett om tomtkarta, husritning etc, inga konstigheter.

Idag fick jag däremot räkningen på summan som vi kommit överens om, summan är vi alltså överens om men jag hade inte väntat mig en räkning? Är det så detta går till när man anlitar arkitekter? Alltid "lärt mig" att inte betala förens jobbet är gjort.

/Stefan
 
Om ni inte har avtalat om förskottsbetalning, så skall du givetvis inte betala förrän det finns ett resultat.
 
Ok, kollad eigenom offerten nu och ser att de tar ut 100% av betalning innan arbete påbörjas så. Åtminstone fått en seriös offert och det verkar finnas några referenser iallafall. Svårt göra något mer kanske, skriver vidare här om det skulle "skita" sig.
 
Tjaa. Då har du tydligen avtalat om förskottsbetalning. Vi får hålla tummarna att de levererar.
 
Ni har inte avtalat om något så länge du bara har en offert, föreslå tex 50 % nu och resterande vid slutlev!
 
  • Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
D
Hej Stefan,

Jag anlitade samma firma. Jag betalade i förskott och de levererade därefter vad som utlovades.

Mvh
 
D Derbyboy skrev:
Hej Stefan,

Jag anlitade samma firma. Jag betalade i förskott och de levererade därefter vad som utlovades.

Mvh
Stort tack för det, känns tryggare nu
 
Har anlitat dem vid flertalet tillfällen. Både för marklov, fasadändring, ritningar till attefallshus samt gäststuga. Alltid betalat 50% vid bokning av jobb och 50% vid leverans. Har funkat kanon
 
Tack De blev anlitade och här redan fått ritningar etc
 
  • Gilla
BellaF
  • Laddar…
Stefan.P Stefan.P skrev:
Tack De blev anlitade och här redan fått ritningar etc
Är du nöjd med deras arbete? Rekommenderar du dom ?
 
Absolut, de svarar snabbt och har varit bra att snacka med, mycket trevlig firma.
 
Stefan.P Stefan.P skrev:
Absolut, de svarar snabbt och har varit bra att snacka med, mycket trevlig firma.
Perfekt. Köpte du konstruktionsritning av dom med? Hur blev den isf och godkändes den av snickarna alt KontrollAnsvarig?
 
Jag har enbart köpt ritningar för en stödmur så jag har inget stort projekt på g. Så inga ritningar för hus etc. Har för mig att det var något annan härinne som anlitat dem som var nöjd också, fick nog det via PM kanske.
 
Stefan.P Stefan.P skrev:
Jag har enbart köpt ritningar för en stödmur så jag har inget stort projekt på g. Så inga ritningar för hus etc. Har för mig att det var något annan härinne som anlitat dem som var nöjd också, fick nog det via PM kanske.
Har du pratat med Roman?
 
Japp, Roman till en början och därefter pratade jag med Thomas L, trevliga båda två:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.