Hej,

Vi har köpt ett hus där det sitter ett Bosch Easy Series larm, och min fråga är vart kan man köpa extra tillbehör till detta larm?
Jag kan inte hitta någonting på nätet.
Skulle vilja ha en GSM-modul till larmet bl.a men verkar inte gå att hitta..

Någon som har koll på vart man kan köpa Bosch larm, eller är det bara att skrota det och sätta dit ett nytt?

Mvh,
 
DPPR skrev:
Hej,

Vi har köpt ett hus där det sitter ett Bosch Easy Series larm, och min fråga är vart kan man köpa extra tillbehör till detta larm?
Jag kan inte hitta någonting på nätet.
Skulle vilja ha en GSM-modul till larmet bl.a men verkar inte gå att hitta..

Någon som har koll på vart man kan köpa Bosch larm, eller är det bara att skrota det och sätta dit ett nytt?

Mvh,
Trådlösa tillbehör går inte att köpa. Men larmsändare kan du koppla in på den utan problem.
 
Det du söker efter är en larmsändare som Simulerar telelinje. Men efter allt är sagt och gjort är det inte säkert att du sparar jättemycket mot att byta central.
 
RilleRock
Har en grupp på facebook för tekniker inom säkerhet och jag tror inte det är någon där som pratar gott om Bosch´s centralapparater för inbrottslarm.
Deras trådbundna detektorerna håller dock högsta klass och är en av favoriterna.
 
RilleRock skrev:
Har en grupp på facebook för tekniker inom säkerhet och jag tror inte det är någon där som pratar gott om Bosch´s centralapparater för inbrottslarm.
Deras trådbundna detektorerna håller dock högsta klass och är en av favoriterna.
Systemet fungerar utmärkt så länge man håller sig till kabel...
 
RilleRock skrev:
Är det endast uppringning du saknar så kopplar du in dennas telefonlinje på uppringaren i centralen:
[länk]

Har du funderingar för utökning i framtiden eller smartare funktioner så byt ut systemet.
Hej!
Jag har exact samma problem som DPPR, jag bor i Stockholm området.

@DPPR: jag undrar om du har gått vidare på något sätt och om du är nöjd i så fall

@LilleRock: har du något förslag om vem kan man vända sig till om man vill installera uppringaren. Det verkar inte vara så lätt att hitta någon som kan systemet

Tack!
 
RilleRock
gbrotto skrev:
Hej!
Jag har exact samma problem som DPPR, jag bor i Stockholm området.

@LilleRock: har du något förslag om vem kan man vända sig till om man vill installera uppringaren. Det verkar inte vara så lätt att hitta någon som kan systemet

Tack!
Använder du ovanstående sändare och får fram en manual på centralen kan nog forumets expertis hjälpa dig utan större problem.
 
  • Gilla
gbrotto
  • Laddar…
Öppnar upp tråden, då jag har med Bosch Easy serie Larm och undrar vad det var för sorts larmsänfare för GSM man ska koppla till den. Samt vilken sort är det för bredband?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.