Tänker att det inte borde vara så svårt....
Ska man bara se till att varje avklippt sladd är omsorgsfullt inkapslad i lämplig "mojäng" och försöka trycka in den i väggen/röret? (Kan kanske vara tillräckligt svårt bara det.) Jag vet inte vart sladden går.
Ska jag kolla i rummets kopplingsdosor (eller vad de heter) och testa att dra istället?

Ska försöka fota och lägga ut.
 
En öppen eldosa med synliga elledningar och kontakter på en ojämn vit vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Du ska inte lämna levande kablar inpulade i väggen, se till att dom blir bortplockade i dosan.
 
Ska det bara väck så koppla bort i dosan, i andra änden på röret, och dra ur tåtarna.
 
Det ser ut som om trådarna skarvar vidare till en annan kontakt. Klipper man kablarna och sätter toppklämma på ändarna förstör man funktionen även i den andra lampkontakten.
 
Jag uppfattar det som att de ingår i en krets av uttag för lampor som tidigare styrts av en timer. Vi är inte intresserade av den funktionen, och uttaget sitter väldigt fult och synligt. Vet inte heller hur jag ska leta efter sladdarna jag ska dra i.
 
Ja, du måste faktiskt reda på var kablarna kommer från och dra ur dem innan du täcker för uttaget/rören.
 
harry73
A Annananna skrev:
Vet inte heller hur jag ska leta efter sladdarna jag ska dra i.
I dosan, där timern finns? Annars finns de i en av de andra uttag kopplade till samma timern
Vill ni ta bort alla uttag kopplade till timern, eller ska det bli vanliga uttag (de som ni inte vill ta bort)
 
Låter som det är dags att ringa en elektriker.
 
  • Gilla
Immobil
  • Laddar…
hsd
A Annananna skrev:
Jag uppfattar det som att de ingår i en krets av uttag för lampor som tidigare styrts av en timer. Vi är inte intresserade av den funktionen, och uttaget sitter väldigt fult och synligt. Vet inte heller hur jag ska leta efter sladdarna jag ska dra i.
Du ska kontakta en elektriker som fixar det åt Dig
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.