E elmont skrev:
Eller var en man och sluta krypa för mamman.
Jag är heller inte rädd för lejon, om de är nästa hundra mil bort... :oops:
 
S
E elmont skrev:
Skaffa ett riktigt trådbundet system eller plocka bort brandvarnaren.
vad skulle det trådbundna systemet lösa? Det finns blinkande lysdioder på varenda detektor jag jobbar med ;O
 
Nu är det nått år sedan jag höll på med larm, men jag har inget minne av att branddeckarna blinkade utan bara rörelsevakter (om man inte ställde dom i "rätt" läge). Jag får se om jag ids "forska" :thinking:
 
Om man är gammal nog att bo själv är man gammal nog att klippa navelsträngen. Vad är det för problem att låta vuxna barn vara vuxna?!? Påminner om när jag läste någon intervju med Carola som hade sin 21-åriga son "varannan vecka". Till och med mer upprörande än att rubriken om inbrott i hennes hus inte använde ordet "främling".
 
Har grabben testat att blunda när han skall sova...?:thinking:
Att den blinkande diodens ljus skulle vara så starkt att det tränger igenom även ögonlocken låter helt otroligt.
 
  • Gilla
Immobil
  • Laddar…
5
Men ta en valfri bit plastlock, tejp med en bit alu-folie på insidan, kit-massa ( som någon annan föreslog, det är ju bara å prova med vadsomhelst. Lys ned en stark lampa innan å kolla om det lyser igenom.

Eller så vänjer man sig vid blinket, mina barn har brandvarnare med en diod som blinkar, men de somnar å andra sidan även med en lampa tänd, tv-ljud i bakgrunden eller när vi vuxna pratar. Är man tillräckligt trött så somnar man..
 
Sätt ögonbindel på grabben.
 
Koppla ur dioden, om ni är duktiga på att testa batteriet borde det vara lugnt.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.