Hur höga blir ”spökhusen” på bilden och blir det bostads- eller hyresrätt?
 
  • Gilla
Thomas Buskhagen
  • Laddar…
Jag skulle välja 6, 8 eller 9. De verkar ha bäst lägen på uteplatser och fria ytor. Tänker att det är väldigt trevligt att vara mot den lilla gröningen / lekplatsen.
 
Är verkligen hela husets förvaring på 2,4 kvm? Blir väldigt trångt, speciellt om barnen ska få ha några aktiviteter.
 
Vilka bra åsikter ni har! Tittar in här flera gånger om dagen. Det vi är mest oroliga över är storleken på tomten, att den är alldeles för liten i förhållandet med huset.

Det är dyrt med hus i de områden vi är intresserade + att det inte kommer ut många hus till salu, och vi är inte händiga av oss så hade känts skönt och bekvämt med ett sådant här boende under småbarnstiden (även om det är i övre prisklassen..). Liknande nybyggda hus (som inte tilltalar oss på samma sätt) har sålts på området för liknande peng.

Det är främst hus nr 9 och 8 vi är intresserade av. Dom har kvällssol på baksidan, och på balkongen...
 
  • Gilla
Hullefar
  • Laddar…
H Hochiha skrev:
Är verkligen hela husets förvaring på 2,4 kvm? Blir väldigt trångt, speciellt om barnen ska få ha några aktiviteter.
2,4 kvm? Vilken förvaring menar du då?
 
C Camilla11 skrev:
2,4 kvm? Vilken förvaring menar du då?
Det som är märkt förråd på våning tre i ritningarna. Hittar inget annat rum. Det kanske finns i annan byggnad, men det är ju mindre än ett lägenhetsförråd
 
T tompajo skrev:
Jag hade valt 5B och röjt lite träd mot vattnet så har du sjöutsikt :)
Träden verka ligga på tomter som senare skall bebyggas med högre hus, så dessa träd får man säkert ej röra.
 
Gammelnörden
Jag hade valt hus nr 8 för att det har mest/bredast gräsyta vid altanen och kanske en friare siktlinje mellan höghusen samt att ungarna kan gå till parken på den lilla gågatan mellan husen istället för att välja närmsta väg utmed den större tillfartsvägen. Ett steg in från vägen hade nog känts mer privat och skyddat från biltrafiken.
 
250ish kvm tomt räcker faktiskt rätt långt.

Vi har 339kvm tomt till vårt radhus, men då har vi också 2 bilparkering och garage + ett hus exkl garage som upptar ca 90kvm. Vi tycker vår tomt räcker till med råge. Liten och lättskött men ändå tillräckligt stort för att kunna kicka lite boll och leka med barnen :) vi har även 2 altaner på 40kvm och 16kvm. Så med tanke på att dessa huset har mindre byggnadsyta än vårt så lär det räcka till (y)
 
H Hochiha skrev:
Det som är märkt förråd på våning tre i ritningarna. Hittar inget annat rum. Det kanske finns i annan byggnad, men det är ju mindre än ett lägenhetsförråd
Det förrådet är i anslutning till det rum vi i så fall väljer att glasa in- så det är nog tänkt till dynor etc. från balkongen. På första plan är det ju förvaring under trappen+garderober. Sen har man ju barnens rum. Förvaring kan man ju inte få för mycket av såklart.. men vi har inte så mycket prylar så behöver inte överdrivet mycket förvaring heller. Med tanke på de kvm huset är fördelat på tycker jag ändå det är ok förvaring!
 
Vad gäller läget, så mycket sol som möjligt och helst inte vid parkeringsplatsen. Jag tycker området ser trevligt ut även om det ju är små tomter för friliggande hus. Om det blir bra beror nog på omgivningarna (och grannarna!).

Vad gäller att det är flera våningar: om den typen av planlösning är bra beror på familjekonstellationen, skulle jag säga. Vi bor mitt i stan i ett 'townhouse' på tre våningar plus källare, och för oss passar det jättebra. Men hade vi haft småbarn, hade det inte funkat.
 
9:an tycker jag också...

Vi bodde tidigare i ett kedjehusområde med 125 kvm, fördelat på två plan med 4 sovrum. Tre av sovrummen var drygt 10 kvm och ett lite större och så öppen planlösning mellan vardagsrum och kök.
Tomten var på 280 kvm men det kan man göra mycket med... :)
Vi klämde in en pool!
Färgglatt kedjehusområde med en invändig pool på en 280 kvm tomt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Wow
  • Gilla
PellePeps och 1 till
  • Laddar…
anders07 anders07 skrev:
9:an tycker jag också...

Vi bodde tidigare i ett kedjehusområde med 125 kvm, fördelat på två plan med 4 sovrum. Tre av sovrummen var drygt 10 kvm och ett lite större och så öppen planlösning mellan vardagsrum och kök.
Tomten var på 280 kvm men det kan man göra mycket med... :)
Vi klämde in en pool!
[bild]
tack för bild!! Den där tomten ser betydligt större ut än vad vi tror gäller dessa villor vi är intresserade av. Så svårt att se utifrån en skiss.. hade varit toppen om den höll den storleken, och även lite mindre även om vi inte är intresserade av en pool. Men allt går ju!
 
Verkar som de flesta tycker nr 9 med tanke på solläget och att man bara har en granne.

På detaljplanen ser man en nedfart längst upp till vänster på bild ungefär- ett garage under marken till bilarna till höghusen. Därav tror vi dessvärre det blir en del trafik på den vägen.. det är väl det som drar ner betyget på 9an en del. Men vi tänker också på solläget såklart, men eftersom vi också funderar på nummer 8 så är vi rädda att hus nr 9 skuggar hus nr 8 för mycket..
 
Reagerade mest på detta:
"Inte långt ifrån svärföräldrarna"

Där får var och en bedöma om det är det plus eller minus.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.