Hej,
Vi kommer att flytta in i ett radhus som är byggt 1993 och som har nedan uttag. Huset kör Comhem via koax/Docsis. Den stora frågan är vad det fjärde uttaget längst ned är till för. Tidigare ägaren har ingen aning och jag har inte lyckats hitta någonting liknande någonstans.

Tips uppskattas därför varmt. :)

Vägguttag från 1993 med koaxialanslutning för TV, DATA-port och ett okänt fjärde uttag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tvådelad bild av ett öppet vägguttag med kabel-TV- och okänt fjärde uttag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Någon har dragit nätverk i samma rör och låtit sladden titta ut där?
 
  • Gilla
Tenjie82
  • Laddar…
Ser ut som en avklippt nätverkskabel, hemmabygge i det uttaget.
 
LAN-anslutning som nyttjat kabelrör? Om huset tillhör en förening kanske de har använt ethernet någon gång? Inte helt ovanligt att föreningar byter leverantörer och även access-anslutningar.
 
B&O-kabel kanske?
 
Det är helt klart något hempul. Borrat hål inte original på locket.
 
Ganska snyggt borrat, men hålet är inte riktigt runt och har inte fasade kanter som de andra hålen.

Leta efter andra änden på nätverkskabeln;)
Behöver ju inte vara lika snyggt gjort i andra änden.

Hur går kabeln in i väggen? Tillsammans med koax i Inkommande VP-rör? eller vidare till nästa TV-uttag?
Det saknas en bild på vart kabeln tar vägen:thinking:;)
 
  • Gilla
TheProfile
  • Laddar…
Off topic: Tusen tack för alla svar - jag är överväldigad av responsen och aktiviteten i forumet (mitt första inlägg, även om jag sedan många år läser trådarna)!

On topic: min fundering var främst om någon kände igen uttaget och den modifiering som gjorts. Jag har inte följt hur kablarna går bakom - de ser ut att dras i separata VP-rör, då den hemmagjorde verkar försvinna åt ett helt annat håll i väggen. Oavsett vad, har jag dragit nätverkskabel i rör där telefonkabel tidigare gick, så den biten är löst.

Återigen tack för alla svar!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.