Jag undrar om det finns något som man kan lägga i lådor och kartonger som ska förvaras på vinden så att mössen inte vill gå i dessa, något borde det ju gå att göra...
Någon som vet???
 
Kanske kan va ide o testa en elektrisk musskrämma..
 
De blir bara skrämda därifrån ;) Vi har en på vinden.. Funkar kanon bra Vi va lite oroliga för att ljudet skulle leta sig ner i huset o reta hunden men det har inte vart nåt problem..
 
galento
Stefan_h skrev:
De blir bara skrämda därifrån  ;) Vi har en på vinden.. Funkar kanon bra Vi va lite oroliga för att ljudet skulle leta sig ner i huset o reta hunden men det har inte vart nåt problem..
Hej,vore intressant att få veta vilken modell som du använder, man kanske skulle sätta upp en sådan på vinden till hösten.
 
Om den tar bort spindlarna så måste jag köpa en oavsett pris... Nu blir det till att leta på närmaste ÅF.
 
Immobil skrev:
:cool: Denna har vi och flera av våra bekanta:

[bild]

Vi är alla belåtna med resultatet. En intressant bieffekt som en av våra vänner upptäckt är att de har även blivit av med sina spindlar i källaren. :)
Mer info finns på: [länk]
Det skumma är att jag också har den där och för oss funkar den inte alls! Mössen härjar runt som tokiga i diskbänksskåpet under skrämman (kanske dansar de tango till ultraljudsvågorna eller surfar runt på dem?) ::)
 
Och det där med spindlarna kan jag också dementera vårt hus är fortfarande fullt av dem! Fast jag har märkt att jag kan hetsa katterna att ta spindlarna! Mössen har de inte lyckats med än!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.