Jag är lite svag för lyxhus och dess design. Många detaljer som får en wow känsla t.ex inglasad brasa på golvet.

Har man råd med detta hus finns det säkert marginal att ändra det tills det passar ens tycke o smak.

Nån som har 17 mille över?
 
P Pankow skrev:
Kotten är vad jag kan se inte original. Plattorna är mer fyrkantiga om jag kommer ihåg rätt
Stämmer, de är betydligt mer fyrkantiga. Den i detta hus ser dessutom ut att vara gjord av trä eller liknande. PH Kotte är gjord i metall och kan exempelvis hittas hos Svenssons.
 
För 17 Mkr vill jag ha större tomt än en radhusplätt. Och framför allt inte trafikbuller från en motorväg. Läge och tomtstorlek är rätt svårt att ändra på i efterhand även om man kan justera all tacky inredning.
 
  • Gilla
Buildgates
  • Laddar…
Martin_B
Helt obegripligt hur man kan bygga så vansinnigt fult vad gäller fasad och tak!
Jag tror detta är det i särklass fulaste hus jag har sett till att ha blivit byggd för att vara som det är.
När jag såg bild nr 2 (bilden nedanför), så trodde jag för ett ögonblick att det var sådana byggbaracker som man monterar upp för tillfälliga skollokaler etc., eller helt enkelt just som byggbaracker.

Hade jag ärvt den fastigheten, så hade jag rivit huset med omedelbar verkan, så illa anser jag byggnaden ser ut.
Alternativt hade jag försökt få bygglov till att ändra fasad och tak, och satt ett traditionellt tak på det hela om jag fick.

Ärligt talat fattar jag inte hur man överhuvudtaget kan vilja bo så, då det påminner just om byggbaracker. Man måste nästan ha en fetisch för just byggplatser och byggbaracker, eller något åt det hållet för att bygga så här.

Modernt hus med platt tak och enkel vit fasad, omgiven av gräsmatta, terrass och ett träd med gunga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
TCG och 6 till
  • Laddar…
Martin_B
Jag förstår för övrigt inte vad som är så extravagant med interiören som inte vem som helst skulle ha råd med i det fall man skulle få för sig att bygga så otroligt fattigt vad gäller exteriör och takutformning, för att inte nämna interört ytskikt.

Det enda som är lyxigt med fastigheten är väl egentligen läget, inget annat särskilt som någon med normallön inte skulle ha råd med, med tanke på husets utformning i övrigt?
 
Redigerat:
  • Gilla
electropura och 1 till
  • Laddar…
Fast Örgryte? Ser ju mer ut som Mölndal?
 
Förstår inte varför det måste vara marmor och glas överallt så fort det ska vara lyxigt. Det är som om mysfaktorn glöms bort när man dragit på sig spenderbyxorna.

Utsikten var dock magnifik - kompenserar kanske delvis för att läget inte är helt ostört.
 
  • Gilla
Hundt
  • Laddar…
E -Emil- skrev:
Fast Örgryte? Ser ju mer ut som Mölndal?
Området är Skår som tillhör Örgryte. Villorna som ligger på den övre delen brukar kallas för Förtroligheten. Tidigare ett av Göteborgs finare områden, men det har changerat en del på senare år tycker jag.

Angående utsikten så ser man ju långt, men enligt mig är det inte mycket att se eftersom Göteborg och i synnerhet Mölndal är väldigt fult.
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Buildgates och 3 till
  • Laddar…
Är inte den den vägghängda toalettstolen lite väl inträngd? Har för mig att det bör vara ca 30 cm eller mer fritt kring sidorna.
Varken hus eller läge faller mig i smaken, men gillar iden med insynsskyddet i form av fritt högt läge och glasväggen.
 
  • Gilla
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
Man betalar mycket för bling-bling! Som att bo i ett akvarium! Men... smaken är som baken.....! Detsamma gäller för övrigt bilar också !!
 
Fin utsikt och fint hus från vissa sidor,bild två påminner mycket om flyktingboende.
 
  • Haha
Buildgates
  • Laddar…
T twoody skrev:
Fin utsikt och fint hus från vissa sidor,bild två påminner mycket om flyktingboende.
Om du tittar i länken jag postade ovan (från arkitektkontoret) så hade fasaden, i alla fall tidigare, ett snirkligt mönster som var en del i arkitekturen så att säga. Samma mönster fanns sedan på den ”öppna spisen”. Man kan ju tycka vad man vill om detta mönster men tar man bort det så blir det ju platt fall och någon annan fasadbeklädnad hade nog varit bättre.
 
Martin_B
Misse Misse skrev:
Om du tittar i länken jag postade ovan (från arkitektkontoret) så hade fasaden, i alla fall tidigare, ett snirkligt mönster som var en del i arkitekturen så att säga. Samma mönster fanns sedan på den ”öppna spisen”. Man kan ju tycka vad man vill om detta mönster men tar man bort det så blir det ju platt fall och någon annan fasadbeklädnad hade nog varit bättre.
Man skall dock komma ihåg att ett sådant mönster nästan enbart syns från nära håll. Så om man är längre ifrån än några meter från fasaden, så ser det lika illa ut som nu i alla fall.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.