C cpalm skrev:
Enligt annonsen så erbjuder ju Tipptapp snabb hemleverans idag. Kanske något att utnyttja :crysmile:

Det alternativet skulle jag aldrig ta. Dom gånger jag sett TippTapp i farten har det mest varit Tapp. Väl framme hade det nog varit bättre att köra ner den till sjön och använda den som bojsänke.
 
  • Gilla
Lime113
  • Laddar…
  • Gilla
Dan_Johansson och 3 till
  • Laddar…
Aldrig nära mig:(.
Bra tips!!
 
richardtenggren
  • Hammer A3 plan och rikthyvel i en verkstad, med priset 15 000 kr angivet på bild.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Daniel_N Daniel_N skrev:
Stationär kap/ger med lutning. mkt rejäla maskiner: [länk]
Jag har lillebror till den där i snickeriet. En fantastisk såg i alla avseenden utom att kapaciteten är för liten.
Skulle jag ha 700 euro löst så skulle jag redan ha ringt på den där.
 
G Gud_ skrev:
Kanske är ett bra pris för justersåg.
[länk]

Fanns en rikthyvel också för samma pris.

[länk]
Evighetsmaskiner! Helt klart bra pris på bägge! Men dom kräver gott om plats i markplanet. Inget för källaren.
 
Arboga till bra pris. Startar den och verkar gå någorlunda är det ett bra pris. Min 2508 hade väldigt liknande prislapp och jag ångrar det inte en sekund :D
 
  • Pelarborrmaskin Arboga på stativ säljes för 1500 kr i en verkstadsmiljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Bara att åka, sänkt till 15 000 sek på Öckerö!

https://www.blocket.se/annons/goteborg/snickerimaskin___justersag_mm/87941190

Skärmdump av ett foruminlägg om försäljning av en kombimaskin för snickeri, prissänkt till 15 000 SEK.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Använd begagnad cirkelsåg i industriell miljö, sänkt pris, på Öckerö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Begagnad bandsåg i ett verkstadsutrymme på Öckerö, prissänkt till 15 000 sek.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Personens hand vidrör skenor på vad som ser ut att vara maskinutrustning, med text "3 av 6".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Verkstad med diverse maskiner och utrustning, prissänkt för försäljning på Öckerö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Grön bordssåg i ett verkstadsutrymme, nedsatt pris annonserat på Öckerö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Grön träbearbetningsmaskin, troligen en formatcirkelsåg, i ett verkstadsutrymme med sågspån och verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
B
Lime113 Lime113 skrev:
Bara att åka, sänkt till 15 000 sek på Öckerö!

[länk]

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]
Är kanske inget för hemmagaraget. Bara kombimaskinen väger 1350kg och kräver enligt manualen 30A säkring (det tror jag dock inte på).
 
  • Gilla
Lime113
  • Laddar…
Nej det stämmer inte. Jag skulle tro att motorn i kombimaskinen är 3,7 kw och då går det bra med 16 ampere när man har stjärn-delta start. Min Stenbergare är ju en något år nyare version men i princip motsvarande och den stod i åtskilliga år i ett hemmagarage och var väldigt lämplig för små extraknäck och husbehovssnickeriprojekt som jag gjorde där.
1350 kilo är inget större problem att flytta omkring. Det är när det börjar gå över 2000 kilo som man måste börja tänka sig för vad man ger sig in på.
 
  • Gilla
___EM och 1 till
  • Laddar…
Jag tänker mig för redan vid 300 kg vid ett maskinköp:D
 
  • Gilla
___EM
  • Laddar…
I början va jag väldigt ”viktmedveten”. Nu har jag istället insett fördelen med att det väger lite mer. Vibrationerna minskar ju avsevärt och i och med det blir ofta resultatet bättre också. Har man bara palldragare är det ju lätt som en plätt att flytta runt grejerna. Det är mest dom gånger man varit iväg och hämtat maskinerna som man önskat att dom vägde mer i spannet 30-40kg :p
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.