Trådar väckta från de döda har onekligen blivit ett vanligt fenomen på BH. Man kan anta att det ofta beror på det där "flödet" som nästlas in lite här och var. Att det dyker upp gamla trådar tycker åtminstone jag är roligt, men det kanske skulle behövas en liten varning när man skriver ett inlägg i en gammal tråd. På nåt annat forum kommer det upp en liten röd ruta med information om att "Du svarar i en tråd som varit inaktiv i n månader, är du säker på att du vill fortsätta?" , om man skriver i en tråd som varit inaktiv i n månader. Kanske nåt för BH också?
 
  • Gilla
snuttjulle och 8 till
  • Laddar…
Ibland blir man ju nyfiken på hur det hela slutade. Jag tycker så i alla fall, då jag är ny på detta forum. Så då har jag väckt en och annan gammal tråd till liv.

De trådar jag själv startat har jag så gott det går uppdaterat när jag fått svar på t.ex en fråga. Om någon, om några år, frågar nåt om "hur det gick sen" tänker jag därför svara.

Har inget emot uppväckta gamla trådar. Är ju bara att scrolla vidare om man inte vill läsa dem.
 
  • Gilla
Guzzi
  • Laddar…
Om man får en varning så kan man ju själv bedöma om det är värt att svara eller inte. I dag kommer det ganska ofta svar i trådar som är flera år gamla där trådskaparen inte har varit inloggad på lika länge.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Några forum jag har hängt på har haft principen att tråden låses efter ett antal dagars/månaders inaktivitet. Ofta i kombination med att TS eller TS och dom som har skrivit i tråden tidigare kan skriva när den har blivit låst just för att man ska få in den sista uppdateringen.
 
Å andra sidan verkar de som svarar tre år senare sällan vara de mest observanta människorna. Skulle de ens reagera på en sån varning?
 
Bra förslag.
Man kanske borde ha en "pinga användaren för uppföljning"-knapp också som inte räknas som ett inlägg. Det händer mig rätt ofta att jag kollar senaste inlägg och så verkar det hänt något i en intressant tråd, så man klickar på den och det enda som hänt är att någon skrivit "hur gick det?". (Ibland triggar dessutom de inläggen igång en ny diskussion där allt som redan diskuterats i en en fjorton sidor lång tråd ältas en gång till.)
 
Å andra sidan är ibland samma fråga dryftat i 20 likadana trådar men med olika datum. Ska man då, om man vill veta mer, svara i en gammal tråd eller starta ännu en ny tråd med samma fråga?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.