T tompaah7503 skrev:
På 1990-talet jobbade jag i denna bransch, då stod företagets ägares fru för oanständigheterna..

[bild]
Var inte hon ägaren? Eller minns mitt minne fel?
 
  • Gilla
hsd
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Var inte hon ägaren? Eller minns mitt minne fel?
Är inte säker på om hon hade delägarskap men Claes Wellton, hennes man, hade definitivt det.
 
  • Gilla
rastlos
  • Laddar…
Kommer att tänka på den här som fälldes 2018.
Man vänd bort från kvinna etiketterad DU för att titta på annan kvinna etiketterad BAHNHOF, förbigående arbetsplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
possum77
  • Laddar…
C
Annonsen är inte "fälld" i domstol utan det var någon annan organisation som "fällde" den med samma rättskraft som du eller jag eller vem som helst skulle kunna "fälla" eller "fria" vad som helst som vi ogillar eller gillar. Lustigt nog skrev den som "fällde" annonsen att kvinnan i rött "står i fokus i bilden" vilket vem som helst ser att hon inte gör.
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
C civilingenjören skrev:
Annonsen är inte "fälld" i domstol utan det var någon annan organisation som "fällde" den med samma rättskraft som du eller jag eller vem som helst skulle kunna "fälla" eller "fria" vad som helst som vi ogillar eller gillar. Lustigt nog skrev den som "fällde" annonsen att kvinnan i rött "står i fokus i bilden" vilket vem som helst ser att hon inte gör.
Så här bemötte Bahnhof
https://www.bahnhof.se/press/press-...kar-nej-till-samarbete-med-reklamombudsmannen
 
  • Gilla
13th Marine och 3 till
  • Laddar…
Mikael_L
T tompaah7503 skrev:
Den danska tidningen Fisk & Fri hade en ny utvikningsbrud i veckan på temat fisk.. gör en bildgoogling på "Ugens fiskepige".
Gjorde, och dessa kom riktigt högt i min träfflista ...
tpf-jc3a4mnstc3a4lldhet.jpg 828c14f.jpg

Jag vet inte om det avslöjar något om google, eller om mig eller vad ... ;)
 
  • Haha
ricebridge och 2 till
  • Laddar…
T tompaah7503 skrev:
På 1990-talet jobbade jag i denna bransch, då stod företagets ägares fru för oanständigheterna..

[bild]
Grovt oanständigt att ägaren är med på bild i reklamen för sitt företag...:confused:
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
C
T tompaah7503 skrev:
Är inte säker på om hon hade delägarskap men Claes Wellton, hennes man, hade definitivt det.
Tvärtom. Claes Wellton hade näringsförbud om jag minns rätt, så frugan stod som ägare. På pappret iallafall.
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
Gjorde, och dessa kom riktigt högt i min träfflista ...
[bild] [bild]

Jag vet inte om det avslöjar något om google, eller om mig eller vad ... ;)
Tack för DEN... Vissa saker önskar man att man kunde ose.
 
  • Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Enligt Claes var hon aldrig delägare, men som jag minns det sade hon själv att hon var det:
[länk]
Jag minns också att det framställdes så, då.. Jag har inget minne av att stackars Claes Wellton-Persson blev utsatt för ett övergrepp av Staten dock, men å andra sidan läste jag kanske mer Datormagazin än Dagens Industri på den tiden...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.