J
Hej!

Jag är otroligt nyfiken på att veta hur ni gick till väga för att få den där drömtomten bortom detaljplan och skränande studsmatteterrorister. Hur hittade ni ägaren? Hur tog ni kontakt? Hur bestämdes affären? Hur gick det att ordna bygglov?

Tack!
 
Vi hittade våran på blocket, ute på landet hade en bonde styckat av en tomt för sälja några år tidigare, det hade stått ett litet torp på men var borta när vi tittade på tomten. Har tre grannen på 200 meter i våran lilla by sen är det bara skog runtomkring. Elen fanns framdragen men fick borra vatten och eget avlopp fick grävas. nu två år senare är vi mycket nöjda
 
Hemmakatten
Vi hittade också vår stora tomt vid en lite sjö på blocket. 30 min norr om Sthlm. Hade hållt koll på hemnet, åkt runt och tittat på anslagstavlor mm. Tog nästan två år innan vi hittade tomten.
 
Det tog 5 år av slötittande att hitta drömläget. Plötsligt åkte vi på en fastighet och då small det till, jag ville ha den. Blev lite budgivning och vi fick det exakt vid vår budget. Rena turen. Nu finns i närheten andra drömtomter och vissa går snabbare än andra. Men inget är tre-dagars-affärer. Och inget är något där man behöver titta på små fuktfläckar eller sneda fönster för det är läget som avgör. Ser du havet utanför knuten är det mesta andra oviktigt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.